مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در گفتگو با خبر نگار پایگاه اطلاع رسانی بین نیوز به مناسبت دهه فجر، از بهره برداری 19 پروژه عمرانی در بخش آب آشامیدنی خبر داد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در گفتگو با خبرنگار شبکه خبری بین نیوز، با بیان این مطلب افزود؛ برای اجرای چهار پروژه در مناطق شهری استان ۲۴۹ میلیارد ریال و برای ۱۵ طرح روستایی نیز ۱۱۴ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال اعتبار تخصیص داده شده که با بهره برداری از این پروژه ها، ۱۲ هزار و ۵۶۸ خانوار شهری و روستایی استان از  تأسیسات جدیدالاحداث آب آشامیدنی بهره مند خواهند شد.

وی مجموع عملیات انجام گرفته برای پروژه های مذکور در مناطق شهری را نیز شامل بیش از دو کیلومتر خط انتقال، ۲۰ کیلومتر شبکه توزیع و حفر و تجهیز سه حلقه چاه عمیق عنوان کرد.

بیرنوندی در ادامه عملیات اجرایی در مناطق روستایی برای پروژه های یاد شده را نیز شامل دو باب مخزن به حجم ۲۰۰ مترمکعب، بهسازی دو دهنه چشمه، حفر و تجهیز چهار حلقه چاه عمیق و بیش از ۱۹ کیلومتر شبکه و خط انتقال برشمرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان در پایان با بیان ضرورت مدیریت مصرف آب آشامیدنی در راستای جلوگیری از کم آب،  ضمن قدردانی از مسؤولین برای نگاه ویژه به وضعیت آب آشامیدنی، خواستار مشارکت عمومی در این امر شد.

 

قزوین- بین نیوز- ساناز تقی اف