جلسه هم اندیشی و امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و دانشکده معماری دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، جلسه هم‌اندیشی درخصوص امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان نظام مهندسی استان تهران و دانشکده معماری دانشگاه تهران، سه شنبه مورخ ۹۸/۳/۲۸ در محل پردیس هنرهای زیبای این دانشگاه برگزارشد.

در این نشست که محمد طاهری، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران؛ غلامرضا اکرمی، رئیس دانشکده معماری پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران؛ مهندس شاهین حیدری، رئیس پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران و تنی چند از مسئولان دانشگاه حضور داشتند، طرفین ابتدا درباره نحوه همکاری و نیازهای دانشجویان مهندسی در رشته های مختلف برای ورود به بازار کار و عضویت در سازمان نظام مهندسی ساختمان بحث و تبادل نظر کردند.

حضور دانشجویان در سطوح مختلف تحصیلی به عنوان کارورز در سازمان نظام مهندسی، آشنایی ایشان با شرایط کار در کشور و همچنین نحوه استفاده اعضای سازمان نظام مهندسی از امکانات دانشگاه، برگزاری آزمون های مختلف، صدور کارت عضویت و دریافت مجوزهای قانونی از جمله مواردی بود که در این جلسه بررسی شد.

پس از هم اندیشی و تبادل نظر نیز متن تفاهم‌نامه میان سازمان نظام مهندسی و دانشکده معماری امضا شد تا پس از توافق نهایی به امضای توافقنامه همکاری بینجامد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به امضای نخستین تفاهم‌نامه همکاری میان این سازمان و یک دانشگاه فنی و مهندسی گفت: امیدواریم این اقدام فتح بابی باشد برای امضای چنین تفاهم‌نامه هایی میان سازمان نظام مهندسی و تمام دانشگاه ها تا دغدغه اصلی دانشجویان فنی و مهندسی  که همان چگونگی ورود به حرفه مهندسی است به طور کلی برطرف شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، مهندس محمد طاهری در حاشیه امضای نخستین تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و دانشکده معماری پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران به ایده اولیه عقد چنین تفاهم‌نامه ای اشاره و اضافه کرد: ایده نگارش و امضای این تفاهم نامه در راستای رسالتی است که سازمان نظام مهندسی ساختمان و دانشگاه‌های فنی و مهندسی به عهده دارند و این رسالت، ارتقای اطلاعات فنی صاحبان تخصص‌های مرتبط با ساختمان همچنین رشد و اعتلای دانش مهندسی کشور است.

وی با اشاره  به اینکه امید وارم ظرف روز های آینده ، دو طرف از توان تحقیقاتی، پژوهشی، فناوری و اجرایی یکدیگر به نحوی شایسته و مطلوب استفاده کنند گفت: همکاری میان سازمان نظام مهندسی ساختمان و دانشکده‌های فنی و مهندسی باعث می شود مهم‌ترین دغدغه دانشجویان رشته‌های مرتبط که آشنایی عملی و اجرایی با رشته تحصیلی و راه های ورود به حرفه مهندسی است، برطرف شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به اینکه این تفاهم‌نامه ظرف روزهای آینده به موافقت‌نامه منجر می شود افزود: با اجرایی شدن بندهای موافقت‌نامه شاهد برگزاری دوره‌های مختلف کارآموزی و کارورزی برای دانشجویان خواهیم بود.

رئیس دانشکده معماری پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران با اشاره به اینکه جای کارورزی و کارآموزی برای دانشجویان رشته های معماری خالی است اظهار امیدواری کرد: با امضای تفاهم‌نامه همکاری میان این دانشکده و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران شرایط برای برگزاری دوره های کارآموزی ویژه دانشجویان فراهم شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، دکتر غلامرضا اکرمی در حاشیه امضای نخستین تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و دانشکده معماری پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران، با بیان اینکه هدف اصلی دانشگاه و مدارس معماری، آموزش تئوری است در حالی که معماری در کنار آموزش تئوری نیازمند آموزش های عملی است گفت: در دانشکده معماری دانشجویان نمی توانند در حد نیاز خود کار عملی انجام دهند و معمولا دروس تئوری به اجرا نمی رسد.

وی با اشاره به اینکه کارورزی یکی از اصول مهم در رشته های فنی و مهندسی است افزود: ما به سازمان نظام مهندسی پیشنهاد کردیم خلاء موجود در بحث کارآموزی و کارورزی دانشجویان را با همکاری یکدیگر برطرف کنیم که خوشبختانه مورد موافقت رئیس سازمان نیز قرار گرفت.

دکتر اکرمی به آشنایی سازمان نظام مهندسی با تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط با این حوزه اشاره و تصریح کرد: این آشنایی و حضور گروه های تخصصی در سازمان می تواند به رفع دغدغه دانشجویان برای ورود به بازار کار و کسب تجربیات عملی کمک کند.

رئیس دانشکده معماری پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران بابیان اینکه این اقدام در نهایت برای کشور مفید خواهدبود گفت: ورود دانشجویان باتجربه به عرصه کار و عضویت ایشان در سازمان نظام مهندسی قطعا به رشد صنعت ساختمان در کشور کمک خواهدکرد.