کارشناس سازمان هواشناسی از بارش برف و باران و وزش باد شدید در مناطقی از شرق، شمال‌شرق و جنوب‌شرق خبر داد و گفت: امروز و فردا آب‌های جنوب کشور مواج و متلاطم است.

به گزارش شبکه خبری بین نیوز، فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح آخرین وضعیت آب و هوای کشور پرداخت و گفت: امروز استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش باران و گاهی رعد و برق و وزش باد خواهند داشت و بارش‌ها در مناطق سردسیر و مرتفع می‌تواند به شکل برف نیز باشد.

وی افزود: امروز شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید را تجربه خواهند کرد و افزایش موقت دما نیز در سواحل دریای خزر رخ خواهد داد. ضمن اینکه از فردا جریانات بر روی دریای خزر شمالی می‌‌شود و کاهش دما را در سواحل این دریا خواهیم داشت. همچنین فردا برای گیلان، مازندران و شمال غرب انتظار بارش های پراکنده را داریم.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا به جز این مناطق در سایر نقاط کشور، جوی آرام خواهیم داشت. از روز دوشنبه، مجددا با عبور امواج تراز میانی جو از روی کشور بارش‌ها در شمال‌غرب شروع می‌شود و از روز دوشنبه تا پایان هفته با شدت و ضعف ادامه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: امروز و فردا آب‌های خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان به سبب وزش بادهای شدید مواج و متلاطم خواهد بود.

گودرزی گفت: آسمان تهران نیز امروز صاف است و بیشینه دمای امروز این شهر ۱۶ درجه بالای صفر خواهد شد.