کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران و وزش باد در تهران و ۱۷ استان کشور طی امروز خبر داد و برای روزهای دوشنبه و نیمه سه‌شنبه در کشور جوی آرام را پیش‌بینی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی بین نیوز، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۹ اسفند و روزهای آتی، اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در مناطقی از استان‌های فارس، بوشهر، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد،یزد، و خراسان‌های رضوی، شمالی و جنوبی،گیلان، مازندران، گلستان، آذربجان شرقی و غربی، اردبیل، شرق سمنان، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران،البرز و قزوین، گاهی وزش باد و بارش پراکنده رخ می‌دهد.

رفیعی ادامه داد: روز شنبه در خراسان‌رضوی و شمالی، بارش باران و وزش باد تداوم می‌یابد. در استان‌های خراسان‌جنوبی، سیستان و بلوچستان،ارتفاعات کرمان و هرمزگان، بارش‌های خفیفی را انتظار داریم. روز یکشنبه در خراسان رضوی، شمالی و سیستان و بلوچستان و ارتفاعات کرمان، بارش‌ها به شکل پراکنده ادامه خواهد داشت و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در بیشتر مناطق کشور جو آرام حاکم است.

به گفته وی،از اواسط سه‌شنبه سامانه بارشی از سمت شمال‌غرب وارد کشور می‌شود که روز سه‌شنبه در آذربایجان‌غربی و شرقی بارش باران و در ارتفاعات بارش به شکل برف است.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: امروز نیز شمال خلیج‌فارس و از روز شنبه تا دوشنبه، بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج‌فارس، مواج و متلاطم خواهد بود. در تهران نیز در برخی از ساعات وزش باد شدید رخ می‌دهد. حداکثر دمای تهران به ۲۱ درجه بالای صفر می‌رسد و حداقل دما نیز امروز صبح در مهرآباد به ۱۵ درجه بالای صفر رسید.