مدیر کل راه و شهرسازی چهار محال و بختیاری گفت: اگر همه مجموعه‌های مربوطه در استان کمک کنند ظرف پنج سال همه سکونتگاه های غیررسمی و بافت فرسوده در چهار محال و بختیاری احیا می‌شود.

به گزارش بین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان چهار محال و بختیاری, داریوش حسینی با اشاره به اینکه در استان بافت های فرسوده با احتساب سکونتگاه های غیر رسمی به حدود یک هزار و پانصد هکتار  می رسد، که از این میزان یک هزار و نود و دو هکتار بافت فرسوده و مابقی سکونتگاه های غیر رسمی هستند ادامه داد: بنا داریم همه خدمات روبنایی و زیر بنایی را در این مناطق انجام دهیم و هم بتوانیم در این مناطق فضاهای اداری ،فضای سبز و خدمات شهری را زنده کنیم.

حسینی با تاکید بر اینکه سیاست دولت در بافت فرسوده بر این مبنا بوده است که باز آفرینی در استانها آغاز شود و اعتبار خوبی هم از محل منابع دولتی برای استانها در نظر گرفته شده است،عنوان کرد: از همین رو ۳۹ میلیارد تومان فقط برای تسهیلات بانکی در چهارمحال و بختیاری در نظر گرفته شده که ۱۶ میلیارد تومان آن به مناقصه برده شده است.

وی اضافه کرد: شهرهایی که برای احیاء بافتهای فرسوده در چهارمحال و بختیاری مد نظر است شامل چهار منطقه شهرکرد و همچنین برخی محلات شهرهای فارسان،بن،بروجن و لردگان هستند که در مرحله اول انتخاب شدند، اما همه ۴۰ شهری که در استان وجود دارد بررسی شده و آنهایی که بافت فرسوده دارند حتماً در برنامه اجرایی که ابلاغ شده دیده می شوند.

تخفیف ۵۰درصدی در پروانه ساخت

مدیر کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اگر خود مردم بخواهند بافت فرسوده را نوساز کنند به شهرداری مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام دهند،افزود: به متقاضیان ۵۰ درصد در پروانه ساخت تخفیف داده می شود و تسهیلات بانکی که برای این طرح در نظر گرفته شده است شامل ۴۰ میلیون تومان با نرخ سود ۹ درصد که بعد از ساخت فروش اقصاطی می شود و ۶۰ میلیون تومان با سود ۱۸ درصد است.

وی با بیان اینکه برای کسانی که در بافت فرسوده ساکن هستند و می خواهند خانه خود را نوساز کنند نیز ۲۰ میلیون تومان ودیعه مسکن اعطا می شود تا بتوانند در مکانی اسکان پیدا کنند،ادامه داد در کل ۱۹ پروژه بافت فرسوده و سکونتگاه غیر رسمی در پنج شهرستان استان شناسایی شده در آنها طرح هایی همچون تملک اراضی ،معابر،فضای سبز و غیره انجام می شود.

حسینی عنوان کرد : اگر همه مجموعه های مربوطه در چهارمحال و بختیاری کمک کنند ظرف پنج سال همه سکونتگاه های غیر رسمی و بافت فرسوده در استان احیاء می شود.