تعداد نقاط مرمت شده در سطح معابر شهر تهران به حدود 52 هزار نقطه رسید.

به گزارش شبکه خبری تحلیلی بین نیوز از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مهندس صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ضمن اعلام خبر فوق افزود: از ابتدای فروردین ماه سال جاری تا پایان آبان ماه امسال، حدود ۵۲  هزار نقطه از عوارض خرابی موجود در سطح معابر پایتخت مرمت شده است.

وی بابیان آنکه طی ۸ ماه سپری شده از سال ۱۳۹۹، بیش از ۴۹۵ هزار تن آسفالت در قالب روکش کلی و همچنین مرمت لکه‌ای معابر پخش و اجرا شده است، شاخص فوق را به معنای پیشرفت ۵۰ درصدی طرح مرمت معابر شهر تهران دانست و یادآور شد: تحقق نیمی از اهداف پیش بینی شده به منظور بهبود وضعیت معابر پایتخت، در شرایط همه گیری ویروس کرونا، اعمال محدودیت های ناشی از آن بر کارگاه های عمرانی و نیز محدودیت های مالی شهرداری های کشور در تامین آسفالت حاصل شده است؛ امری که نشان می دهد خوداتکایی در تولید آسفالت به عنوان یک محصول استراتژیک، افزایش تاب آوری در مدیریت معابر شهر تهران را به دنبال داشته است.

مهندس صبوری با یادآوری اینکه تاکنون در محدوده هریک از مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، به طور متوسط ۲۲۵۲۳ تن آسفالت پخش و اجرا شده است، یادآور شد: اتکا به تولیدات کارخانجات آسفالت سازمان مهندسی و عمران شهر تهران سبب صرفه‌جویی ۷۹ میلیارد تومانی در هزینه‌های اجرای طرح شده است.

گفتنی است امسال نیز اجرای یک میلیون تن آسفالت در قالب طرح بهسازی معابر شهر تهران هدف گذاری شده است و مجریان طرح با اطمینان بیشتر در مورد دستیابی به اهداف کمی، ارتقای دوام و کیفیت آسفالت را به ویژه از طریق امکان کنترل کیفی این محصول در محل کارخانه مدنظر قرار داده‌اند. آن گونه که آمارها نشان می‌دهند، در نتیجه عملکرد طرح مذکور، حجم پیام‌های گلایه‌آمیز شهروندان در ارتباط با مشکلات روکش آسفالت معابر به نحوی محسوس کاهش یافته است.