مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قزوین یکی از این مشکلات را تلاش در جهت تخصیص سهمیه بیمه کارگران ساختمانی و ارتقا سطح آموزش مهارت های این قشر بیان کرد

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بین نیوز، آقای دکتر عین الله کشاورز ترک، مدیر کل تعاون کار رفاه اجتماعی استان قزوین در دیدار با رییس کانون انجمن های صنفی استاد کاران و کارگران ساختمانی استان قزوین بیان کرد؛ با دغدغه های کارگران در راستای ایفای وظایفشان آشنا بوده و تلاش خود را در جهت رفع مشکلات این قشر به کار خواهم بست.
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قزوین یکی از این مشکلات را تلاش در جهت تخصیص سهمیه بیمه کارگران ساختمانی و ارتقا سطح آموزش مهارت های این قشر بیان کرد و افزود؛ در راستای خلق ثروت و ارزش افزوده و انتقال صادرات خدمات فنی و مهندسی و ارزآوری برای کشور و استان مؤثر باشد.
وی اختصاص سهمیه بیمه کارگران این صنعت را در رفع دغدغه های این قشر موثر و کارآمد توصیف کرد. این مقام مسؤول ضریب اشتغال را در کاهش آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی در کشور و استان مؤثر قلمداد و بر ضرورت آموزش به روز رسانی سطح مهارت های استاد کاران و کارگران ساختمانی استان تأکید کرد.
در این دیدار رئیس کانون انجمن های صنفی استاد کاران و کارگران ساختمانی استان قزوین با بیان این که اختصاص سهمیه بیمه تأمین اجتماعی و لزوم فراگیری آموزش مهارت های شغلی می تواند در راستای افزایش ضریب اشتغال این قشر در استان تأثیر گذار باشد. وی تصریح کرد:رفع این مشکلات می تواند آرامش را برای این شاغلین این صنعت به همراه داشته باشد.
سید محمد حسین آشنستانی افزود: ارتقاء سطح آموزش و کاهش دغدغه‌های این اقشار می تواند با انتقال خدمات فنی و مهندسی و ارزآوری این صنعت برای استان مؤثر و کار آمد باشد.
عضو هیأت مدیره کانون انجمن های صنفی کارگران استان قزوین اشتغال کارگران صنعت ساختمان را در احداث مسکن های امید و اجتماعی، در کاهش بیکاری این افراد مؤثر توصیف و خواستار همکاری و هماهنگی مسؤولان دستگاه های اجرایی استان مرتبط با امر مسکن در این راستا برای کاهش و ایجاد ظرفیت اشتغال این قشر بر شمرد.
شایان ذکر است در استان قزوین ۲۲ هزار کارگر صنعت ساختمان در ۱۲ انجمن صنفی در استان که ۸ انجمن تخصصی در قزوین و ۴ انجمن در شهرهای تاکستانف بویین زهرا، البرز و آبیک به کار رسیدگی فعالیت های شغلی،آموزش مهارت ها و بیمه استاد کاران و کارگران این صنعت را بر عهده داشته و دارند.

 

استان قزوین- بین نیوز- سید مرتضی نصری