بازار اصفهان ایمنی و استانداردهای لازم را ندارد و هرچند شهرداری و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط برای ایمن سازی این بازار اعلام آمادگی کرده اند، اما انتظار می‌رود بازاریان نیز پیشگام شوند و برای ایمنی بازار مطالبه‌گر باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بین نیوز از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه هفتم خردادماه_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» ضمن تسلیت به مردم شهر آبادان جهت حادثه ریزش ساختمان متروپل، اظهار کرد: در راستای همدلی و همیاری که همیشه بین شهرداری‌ها و مردم وجود داشته است، گروه امداد و نجات از اصفهان به کمک مردم شریف آبادان شتافته و امیدواریم هر چه زودتر این نگرانی از خانواده افراد زیر آوار مانده رفع شود.

وی این حادثه را هشداری برای سایر شهرها دانست و تاکید کرد: همانطور که مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در پیام‌های خود اشاره کردند، سایر شهرها نیز باید مراقبت‌های لازم را انجام دهند.

قاسم زاده افزود: این اتفاقات باید ما و مسئولان دستگاه‌های ناظر را متوجه کند که در ساخت‌وسازهای جدید و رسیدگی به ساختمان‌هایی که در گذشته ساخته شده است، دقت بیشتری داشته باشیم.

۱۲ هزار شغل و مغازه در بازار اصفهان ایمنی لازم را ندارد

شهردار اصفهان با اشاره به حادثه آتش سوزی بازار اصفهان طی روزهای اخیر گفت: در بازار اصفهان به طول هشت کیلومتر، ۱۲ هزار شغل و مغازه وجود دارد که اکثر آنها ایمنی و استانداردهای لازم را ندارند، البته شهرداری و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط برای ایمن سازی این بازار اعلام آمادگی کرده اند، اما انتظار می‌رود بازاریان نیز برای ایمن سازی بازار در بخش‌های مختلف از جمله وضعیت برق، سد معبر و احداث ایستگاه آتش‌نشانی، مطالبه‌گر باشند.

او با بیان اینکه به‌نظر می‌رسد بازاریان هنوز عمق تهدید ناایمن بودن بازار را درک نکرده‌اند، تاکید کرد: اگر اتفاق غیرقابل کنترلی رخ دهد، فاجعه زیان باری را شاهد خواهیم بود.

قاسم زاده از برگزاری جلسه‌ای با نماینده اصناف و دستگاه‌های ذی‌ربط در هفته جاری خبر داد و افزود: امیدوارم نمایندگان اصنافی که برای شرکت در این جلسه دعوت می‌شوند، حضور فعال داشته باشند تا با همفکری هم بتوانیم از دغدغه­های تأمین ایمنی برای شهر کاسته و به احساس امنیت بهتر و بیشتری در بازار اصفهان دست پیدا کنیم.

او ادامه داد: بازاریان باید بدانند دستگاه‌های ذی‌ربط برای تأمین امنیت شغلی آنها در بازار تلاش می‌کنند اما باید پیشگیری و اقدامات لازم را نیز انجام دهیم.

وی با اشاره به برگزاری سی‌وهشتمین نشست معاونان محیط زیست و خدمات شهری کلانشهرهای ایران به میزبانی شهرداری اصفهان، تصریح کرد: در این نشست که هفته گذشته برگزار شد، شاهد اشتراک تجربیات بین کلانشهرها بودیم که امیدواریم انعکاس آن بتواند در اداره هر چه بهتر شهر به ما کمک کند.