وزیر راه و شهرسازی در زمینه مبحث بازآفرینی بناهای تاریخی و واجد ارزش بیان کرد: ما در این مسیر باید به حفظ بناهای واجد ارزش و احیای مناطق فرسوده بپردازیم و نکته‌ای که در این مرحله حایز اهمیت است این است که با تکیه بر یک منطق باززنده‌سازی به تمامی خدماتی که می‌توانند مکمل فضاهای فرهنگی، علمی، پژوهشی و مذهبی در جوار حرم باشند دست پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از طرح توسعه حرم شاه چراغ(ع) و بافت‌ها و محله‌های مورد هدف بازآفرینی شهری در استان در جمع خبرنگاران اعلام کرد: ما باید بحث رسیدگی و ساماندهی به مناطق پیرامونی حرم مطهر و بازآفرینی بافت مرکزی شهر شیراز را با تفکری مشخص و هماهنگ دنبال کنیم چرا که تا کنون بین طرح‌های اجرایی و آنچه نیاز واقعی مردم منظقه بوده است عدم تطابق‌هایی وجود داشته که باید مورد بررسی قرار گیرد.

اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر ملاحظات و کاستی‌هایی وجود دارد تا بهره‌برداری لازم از تمامی ظرفیت‌های فرهنگی، پژوهشی و مذهبی در بافت پیرامون حرم مطهر اتفاق بیفتد گفت: ما باید کاری کنیم تا دسترسی مردم به حرم شاه‌چراغ(ع) نیز تسهیل شده و رفت و آمد در این منطقه با مشکل روبه رو نشود.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید درخصوص بحث بازآفرینی بناهای تاریخی و واجد ارزش در این منطقه نیز بیان کرد: ما در این مسیر باید به حفظ بناهای واجد ارزش و احیای مناطق فرسوده بپردازیم، نکته‌ای که در این مرحله حائز اهمیت بوده آن است که از طریق یک منطق باززنده‌سازی به تمامی خدماتی که می‌توانند مکمل فضاهای فرهنگی، علمی، پژوهشی و مذهبی جوار حرم باشند دست پیدا کنیم.

اسلامی در این خصوص اضافه کرد: قطعا در فرآیند تهیه طرح به مواردی که باید در اولویت قرار گیرند توجه خواهیم کرد و در گام بعدی به تهیه طرح تفصیلی خواهیم پرداخت چراکه گاهی در این مناطق به اطلاعاتی کمتر از حد پلاک و طرح تفصیلی نیز نیاز داریم تا ما را در طول مسیر هدایت کرده و در نهایت نتیجه‌ای مؤثر برای رفاه حال مردم برجای گذارد.

این مقام مسئول با تأکید براینکه هم‌اکنون رویکرد جدید وزارت راه و شهرسازی برای بهسازی و بازآفرینی مناطق هدف به استانداران ابلاغ شده است گفت: قصد داریم در این راه به حفظ تمدن، احیای مباحث فرهنگی و روابط حسنه موجود در این مناطق بپردازیم، روابطی که در همین محلات قدیمی به چشم خورده و مردم باید مجددا به این زندگی طیب بازگردند.

اسلامی در پایان درخصوص عملیات ساخت آزادراه شیراز – اصفهان نیز بیان کرد: این پروژه حجم بالا و مشخصات فنی بسیاری دارد و یکی از باکیفیت‌ترین و پرظرفیت‌ترین آزادراه‌های کشور به شمار می‌رود که خوشبختانه تاکنون پیشرفت خوبی داشته و اراده وزارت راه و شهرسازی است تا هرچه سریعتر آن را به نتیجه برساند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی