مدیرکل راه و شهرسازی لرستان، با اشاره به طرح‌های راه و مسکن استان و بهره‌برداری از ۸۰ واحد مسکن مهر در شهرستان پلدختر گفت: آسفالت و بهسازی ۷۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان در دست اجرا است و ۱۴ کیلومتر راه روستایی زیر بار ترافیک قرار می‌گیرد.

طرح راه و مسکن لرستان با ۳۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا خالقی، مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان گفت: براساس طرح‌های راه و مسکن استان، ۱۲ کیلومتر چهارخطه و ۱۴ کیلومتر راه روستایی زیر بار ترافیک قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به بهره‌برداری از ۸۰ واحد مسکن مهر در شهرستان پلدختر، از گشایش کتابخانه روستای دیناروند خرم‌آباد نیز خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان افزود: از مجموع ۸ هزار کیلومتر راه‌های لرستان، ۶ هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی و از این میزان ۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر آسفالت است.

خالقی اظهار داشت: مابقی راه‌های روستایی استان به طول ۲ هزار کیلومتر نیز در برنامه بهسازی قرار دارد؛ به نحوی که اکنون عملیات آسفالت، تعریض و بهسازی ۷۰۰ کیلومتر از این راه‌ها در دست اجرا است.

وی ادامه داد: مطالبات پیمانکاران استان در حوزه راههای روستایی بیش از ۸۵۰ میلیارد ریال است که این حجم بدهی بیانگر میزان فعالیت و کارکرد قابل قبول در خدمت رسانی به روستاییان است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان تصریح کرد: لرستان دارای جاده‌ها و مسیرهای کوهستانی و سخت گذر بوده که انجام عملیات راهسازی در این منطقه فنی، زمانبر و هزینه بر است، ولی دولت توجه مطلوبی به این استان دارد.

خالقی گفت: در نتیجه اقدامات انجام شده، شاخص بهره‌مندی جمعیت استان از راه‌های دسترسی مطلوب به ۶۶ درصد رسیده؛ در حالی که این میانگین در کشور ۶۳ درصد است.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد راه‌های منتهی به مرکز استان چهار خطه شده است، افزود: مابقی طرح‌های چهار خطه استان نیز به پیمانکاران واگذار شده و با درصد پیشرفت فیزیکی مناسبی در حال انجام است.