در روز ملی روستا ( ۱۵ مهر) ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی آسیب دیده از سیل به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش بین نیوز معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان در هجدهمین جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی با اشاره به ادامه اقدامات ساخت و تعمیر واحد‌های مسکونی گفت: تسهیلات بهسازی و بازسازی دو هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی دیگر در دور دوم به استان اختصاص یافته و این تسهیلات به بانک‌ها ابلاغ شده و تلاش داریم روند انعقاد قرارداد تسریع شود.
میرمحمد غراوی افزود: اعتبارات جبران خسارت سیل در بخش تاسیسات زیربنایی و دستگاه‌های خدمت رسان همچون آب منطقه، برق و … ابلاغ شده و مبادله موافقت نامه با سازمان مدیریت و برنامه ریزی تا آخر هفته انجام می‌شود و با توجه به اینکه تخصیص ۵۰ درصدی آن‌ها هم انجام شده می‌توانند از هفته آینده اقدامات خود را آغاز کنند.
وی افزود: پرداخت خسارت‌های بلاعوض در بخش کشاورزی متوقف شده بود، اما با پیگیری‌های صورت گرفته، ۱۰ هزار و ۳۵۰ پرونده اصلاحیه خورده و بخشی تایید شده که روند پرداخت به آن‌ها دوباره آغاز شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: کل اعتبارات ارائه شده از سطح ملی برای تاسیسات زیربنایی و شهری استان تا کنون حدود ۴۳۰ میلیارد تومان است که بین دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها توزیع شده است.
غراوی ادامه داد: برخی دستگاه‌ها قبل از مبادله موافقت نامه اقدامات خود را آغاز کرده اند، همچون آب منطقه‌ای استان که تا کنون ۹۲ کیلومتر از رودخانه‌ها را لایروبی کرده و امیدواریم باقی دستگاه‌ها نیز سریعتر بتوانند خسارت وارده به تاسیسات زیربنایی را جبران نمایند.
وی گفت: تلاش داریم تا پایان سال خسارت‌های مربوط به بخش تاسیسات زیر بنایی جبران شود.

  • منبع خبر : صدا و سیما