معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای استان قزوین خبر از تسریع در اجرای سازه آبگیری سد مخزن بالاخانلو در راستای آبگیری این سد در سال آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بین نیوز، آقای دکتر قاسمی معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای قزوین، اجرای سازه آبگیر سد بالاخانلو را بدلیل شرایط اجرای آن در شیب ۴۵ درجه دارای صعوبت اجرا دانست و افزود؛ این سازه که با ۶۵ متر طول و ارتفاع ۴۵ متر در جناح راست سد در حال اجرا می باشد، با وجود شرایط سخت اجرایی، درحال حاضر با توجه به توان فنی و تجهیزاتی پیمانکار و تلاش سایر ارکان طرح از پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد برخوردار می باشد.

وی تأمین و ساخت برخی تجهیزات مربوط به این سازه از جمله دریچه‌ استاپ لاگ، لوله‌های مورد نیاز، آشغال‌گیرهای دریچه‌های آبگیر، ریل‌های مربوط به نصب دریچه‌ها و همچنین تأمین برخی شیرآلات مورد نیاز پروژه توسط پیمانکار تخصصی تجهیزات هیدرومکانیکال را از جمله اقدامات مؤثر دیگر برشمرد و ابراز امیدواری کرد با تأمین حداقل اعتبارات مورد نیاز سد بالاخانلو، زمینه آبگیری اولیه این سد در سال آینده فراهم گردد.

شایان ذکر است سد مخزنی بالاخانلو با حجم مخزن ۳۸٫۵ میلیون متر مکعب با هدف تامین آب شرب ۵ شهر و ۳۰ روستای استان در منطقه بویین زهرا در حال احداث می باشد و در حال حاضر نیز از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی برخوردار است.

 

استان قزوین_ بین نیوز _ ساناز تقی اف