طی تفاهم نامه منعقده اداره کل اوقاف استان خراسان رضوی و شرکت عمران شهر جدید گلبهار، یک کیلومتر دیگر از مسیر ۴۰ کیلومتری متروی مشهد-گلبهار بازگشایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید گلبهار، هومن گریوانی مدیرعامل این شرکت با اشاره به این مطلب گفت: یک کیلومتر دیگر از مسیر متروی مشهد-گلبهار طی تفاهم نامه منعقد شده بین شرکت عمران شهر جدید گلبهار و اداره کل اوقاف استان خراسان رضوی بازگشایی شد.

وی با تقدیر از اقدامات انجام شده دستگاه های اجرایی و همچنین حضور موثر دستگاه قضایی در جهت تسریع در روند بازگشایی مسیر مترو مشهد-گلبهار خاطرنشان کرد: با مشارکت و همراهی این دستگاه ها تاکنون ۳۶ کیلومتر از این مسیر مترو تملک شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار افزود: ۴ کیلومتر باقی مانده از این مسیر مترو مشهد-گلبهار در اراضی حکمت، حسن آباد و زعفرانیه در محدوده چاخاصه در ۵ کیلومتری مشهد واقع شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: مذاکرات با تعاونی مربوطه در جهت بازگشایی باقی مانده مسیر مترو مشهد-گلبهار ادامه دارد که امیدواریم به زودی تفاهم نامه این قطعه باقی مانده نیز به امضا رسیده و پیمانکار نسبت به فرآیند زیرسازی اقدام کند.

گریوانی در ادامه با تقدیر از اقدامات انجام شده دکتر دهقان نماینده محترم مجلس در جهت پیگیری امتداد مسیر متروی مشهد-گلبهار به شهرستان چناران گفت: در این خصوص مجوز شورای همتای استان خراسان رضوی اخذ شده است که مراتب جهت تایید شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به محدود بودن منابع اعتباری برای مترو مشهد-گلبهار و با هزینه کرد از محل منابع اعتباری شرکت عمران گلبهار، تاکنون این پروژه متوقف نشده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار تاکید کرد: در صورت جاری شدن فایناس، روند احداث پروژه مترو مشهد-گلبهار با شتاب بیش تری ادامه پیدا خواهد کرد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی