مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد از تنظیم قرارداد بیش از ۲۰۰ میلیارد تومانی برای تأمین تجهیزات نصبی پروژه متروی هشتگرد خبر داد و گفت: هم‌اکنون تحویل ۴۰۰ متر از اراضی منطقه‌ای که به ایستگاه گلشهر متصل می‌شود و همچنین انتقال زمینی دکل‌های فشار برق قوی مشکلات فعلی پروژه هستند که به جد در حال پیگیری ورفع آن‌ها هستیم.

مهدی رضیئی سرپرست شرکت عمران شهر جدید هشتگرد در حاشیه نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تا کنون تعداد ۲۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر هشتگرد تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شده است گفت: به دلیل عدم تأمین تمامی خدمات زیربنایی واحدهای مذکور، مردم در حال حاضر در ۱۷ هزار واحد از این مساکن مستقر شده‌اند.

رضیئی در ادامه از آمادگی تحویل حدود ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در بهمن ماه سال جاری خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این واحدها هم‌اکنون تمام شده و برای بهره‌برداری به تکمیل انشعابات نیاز دارد.

این مقام مسئول با اشاره به وجود ۱۰ هزار واحد فاقد متقاضی با پیشرفت فیزیکی پایین در شهر جدید هشتگرد بیان کرد: در راستای سیاست‌های وزارت راه وشهرسازی هم‌اکنون در حال تعیین تکلیف این تعداد واحدبوده و تاکنون نسبت به واگذاری ۶ هزار واحد به بخش خصوصی برای تکمیل به توافقاتی رسیده‌ایم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد همچنین اعلام کرد: درحال حاضر ۶ هزار واحد دارای متقاضی مؤثر در سایت مسکن مهر این شهر باقی مانده که تلاش داریم تا پایان سال ۹۸ تکمیل و به پایان برسانیم.

رضیئی درخصوص روند انتقال اضافه ثبت‌نامی‌های پردیس به هشتگرد نیز بیان کرد: ما یک هزار واحد از مساکن مهر هشتگرد را به این کار اختصاص دادیم که تا کنون بیش از ۱۰۰ نفر نسبت به آن تمایل نشان داده و واحد خود را منتقل کرده اند.

این مقام مسئول درخصوص پروژه متروی هشتگرد نیز گفت: خوشبختانه این پروژه دارای عملیات اجرایی خوبی بوده  پیشرفت فیزیکی ایستگاه آن ۹۷ درصد و همچنین نصب ریل این خط در مرحبه ۸۵ درصدی قرار دارد.

وی همچنین از تنظیم قرارداد بیش از ۲۰۰ میلیارد تومانی برای تأمین تجهیزات نصبی این پروژه خبر داد و گفت: هم‌اکنون تحویل ۴۰۰ متر از اراضی منطقه‌ای که به ایستگاه گلشهر متصل می‌شود و همچنین انتقال زمینی دکل‌های فشار برق قوی مشکلات فعلی پروژه هستند که به جد در حال پیگیری ورفع آن‌ها هستیم.

به گفته رضیئی درصورت رفع این مشکلات تلاش تا متروی هشتگرد تا ۳ ماهه اول سال ۹۸ به بهره‌برداری اولیه برسد.