موضوع بررسی صلاحیت حناچی شهردار منتخب شورای‌شهر را از طریق وزرای اطلاعات و کشور پیگیری می‌کنم. محمدجواد کولیوند، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اعلام این مطلب گفت: باید هرچه زودتر تکلیف حناچی مشخص شود تا زمان از دست نرود.

موضوع بررسی صلاحیت حناچی شهردار منتخب شورای‌شهر را از طریق وزرای اطلاعات و کشور پیگیری می‌کنم.

محمدجواد کولیوند، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اعلام این مطلب گفت: باید هرچه زودتر تکلیف حناچی مشخص شود تا زمان از دست نرود.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، کولیوند بیان کرد: با توجه به پایان مهلت ۱۰ روزه بررسی صلاحیت آقای حناچی، وزیر کشور می‌تواند طی نامه‌ای درخواست رسیدگی طولانی‌تر را داشته باشد و برای بررسی بیشتر زمان بیشتری را تقاضا کند.

او در پایان گفت: اگر صلاحیت آقای حناچی مشخص نشود شورای‌شهر تهران باید به‌سرعت وارد شور شده و شهردار بعدی را انتخاب کند.

درصورتی‌که پیروز حناچی هم از سمت شهرداری تهران کنار گذاشته شود، این سومین مرتبه است که به‌دلیل مشکلات مختلف شهردار تهران تغییر کرده است.

محمدعلی نجفی با فشار ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف مجبور به استعفا شد، سید محمدعلی افشانی به‌دلیل بازنشستگی و تصویب قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان کنار رفت و حال شهردار شدن پیروز حناچی به‌دلیل تعلل وزارت کشور در تأیید صلاحیت او ممکن است از تکیه زدن بر جایگاه شهرداری تهران محروم شود.

تغییر مداوم شهردار پایتخت در کنار ایجاد جو بی‌اعتمادی در بین مردم سبب بی‌نظم شدن امور شهری تهران شده است.