پیروز حناچی، شهردار تهران در دیدار با علی لاریجانی، رئیس مجلس خواستار کمک قوه مقننه به شهرداری برای بهبود شرایط ترافیکی تهران شد.

پیروز حناچی، شهردار تهران در دیدار با علی لاریجانی، رئیس مجلس خواستار کمک قوه مقننه به شهرداری برای بهبود شرایط ترافیکی تهران شد.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، حناچی در تشریح جزئیات جلسه روز گذشته خود با لاریجانی اظهارکرد: براساس نظرسنجی‌های صورت‌گرفته از مردم تهران، آلودگی هوا و ترافیک با فراوانی بالای ۹۰ درصد، از مشکلات اصلی شهر است که یکی از موضوعات مورد تأکید رئیس مجلس در این نشست نیز همین بود.

اوی کمک به توسعه مترو، افزایش تعداد واگن‌ها و گسترش شبکه حمل نقل ریلی و اتوبوس‌رانی پایتخت را به‌عنوان راه‌حل ترافیک تهران عنوان و خاطرنشان کرد این موضوع مورد تأکید رئیس مجلس نیز بوده و برای تحقق آن به حمایت دولت نیاز است.

حناچی ادامه داد: در همین زمینه آماری به رئیس قوه مقننه ارائه شد که براساس آن تهران برای توسعه تکمیلی شبکه اتوبوس‌رانی بیش از سه‌هزار اتوبوس نیاز فوری دارد تا این خدمات‌رسانی به همه نقاط فراگیر باشد؛ در این زمینه اگر بخواهیم شرایط سخت‌گیرانه‌ای برای خودروهای شخصی فراهم کنیم باید حمل‌ونقل عمومی سرویس قابل قبولی را به مردم ارائه دهد.

او یادآور شد: مقرر شد در این زمینه نیز گزارشی به رئیس مجلس ارائه شود تا از ظرفیت مجلس از طریق اقدامات حقوقی و مراودات بین‌المللی استفاده شود. شهردار با اشاره به اینکه موضوع فاینانس برای توسعه حمل‌ونقل عمومی باهدف کاهش آلودگی هوا در لایحه بودجه سال آینده دیده‌شده است، خاطرنشان کرد: همچنین اوراق مشارکتی که شهرداری‌ها می‎توانند منتشر کنند نیز در لایحه بودجه ۹۸ آمده است که البته درخواست شهرداری تهران افزایش رقم مجوز انتشار اوراق است.