کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام وضعیت جوی کشور از گرم‌شدن ۳ تا ۶ درجه‌ای دما در نیمه شرقی و غربی کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی بین نیوز، امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۰ بهمن و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز بارش در مناطقی از شمال شرق، خراسان رضوی، خراسان شمالی، شرق سمنان و شمال کرمان و یزد رخ می‌دهد. همچنین، آسمان بیشتر مناطق کشور از فردا تا پایان هفته، صاف و آفتابی خواهد بود.

نقشینه ادامه داد: پنجشنبه بارش پراکنده در بخش‌هایی از سواحل شمال، شرق گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات البرز مرکزی و شمال سمنان رخ می‌دهد. جمعه برای خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، بارش‌های پراکنده دور از انتظار نیست.

به گفته وی، امروز تا اواخر هفته، نیمه غربی کشور و از فردا نیمه شرقی کشور روند افزایش ۳ تا ۶ درجه‌ای دما را خواهند داشت. همچنین امروز تا چهارشنبه سواحل دریای خزر و اردبیل، باد گرم جنوبی دارند و بخش‌های مرکزی و شرقی دریای خزر مواج و متلاطم می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: تا چهارشنبه خلیج‌فارس و غرب تنگه هرمز و چهارشنبه و پنجشنبه بخش‌های مرکزی خلیج‌فارس، مواج و متلاطم خواهد بود که محدودیت در تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و تفریح های آبی و شنا اعلام شده است.

نقشینه گفت: برای تهران نیز امروز و فردا، آسمان صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد است. برای چهارشنبه تهران ابری می‌شود و در ساعت‌های عصر وزش باد پیش‌بینی شده است. بیشینه دمای امروز تهران ۱۵ و فردا ۱۷ درجه خواهد شد.