وزیر راه و شهرسازی در آیین بهره‌برداری از فاز یک شهرک حمل و نقل استان تهران با اشاره به سیاست ابلاغی کلی و قانون رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار، گفت قطعا در صورت عمل به آن، شرایط استفاده بهینه برای سرمایه‌گذاری مردم و بخش خصوصی وجود خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبرگزاری راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در آیین بهره‌برداری از فاز یک شهرک حمل و نقل استان تهران؛ ضمن گرامیداشت سالروز درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و همچنین قیام ۱۹ دی مردم قم که نقش موثری در جریان پیروز انقلاب اسلامی خلق کرد، بیان کرد امروز در ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و اگرچه در برخی از جبهه‌های فعالیت شاهد کندی روند بوده‌ایم ولی در دستاوردها برای تحقق استعدادهای کشورمان شاهد نتایج خوبی هستیم.

وی با تاکید بر این که طی این سال‌ها سیاستگذاری‌های انجام شده بر اساس اراده ملت بوده و تمامی امور با همدلی آنها به نتیجه رسیده است گفت: امروز در یک مقطع تاریخی واقع شدیم که باید بتوانیم ظرفیت و توانایی‌های مردم را با استفاده از سرمایه‌های موجود در طراز اقتصادی مناسبی گسترش دهیم؛ اقدامی که دولت تنها نقش هموارسازی و تسهیل‌گری در آن خواهد داشت تا خود مردم بتوانند با گسترش سرمایه‌گذاری اقتصادی رقابتی را در کشور به وجود آورند.

به گفته وزیر راه و شهرسازی هر چند قوانین تاکنون در برخی از موارد سخت بوده و نقش تسهیل کننده نداشته است، ولی بر اساس سیاست ابلاغی کلی و قانون رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کارو همچنین گفتگوهای انجام شده در این زمینه، تمامی موارد در این حوزه از گذشته تاکنون به شایستگی در قانون دیده شده و قطعا در صورت عمل به آن شرایط استفاده بهینه وجود خواهد داشت تا مردم و بخش خصوصی بتوانند به روند سرمایه‌گذاری‌های خود تسریع بخشند.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با تاکید بر ضرورت ایجاد یک اقتصاد کارآمد در کشور بیان کرد: ما نباید در این نقطه باعث ایجاد ناامیدی در بین مردم شویم چرا که در حال حاضر تمامی امکانات مورد نیاز با کمک و همت مردم برای شتاب‌دهی به روند سرمایه‌گذاری به ویژه در حوزه حمل و نقل وجود دارد.

اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ما در وزارت راه و شهرسازی هیچ نقشی مگر در جایگاه تسهیل‌گری و حمایت‌ برای شکوفایی ظرفیت‌ها ایفا نمی‌کنیم.

وی تاکید کرد: نظام لجستیک کشور در طرح جامع حمل و نقل باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد؛ نظامی که بتواند با حمل و نقل ترکیبی و استفاده حداکثری از ترانزیت سهم خود را در اقتصاد ایفا کند.

وی ادامه داد : ما نیاز به یک نظام لجستیک بسیار قوی در کشور داریم؛ نظامی که حلقه آن امروز مفقود است و باید هر چه سریعتر ایجاد شود. ما در جایگاه دولت از بخش خصوصی در توسعه این حوزه پشتیبانی خواهیم کرد.

اسلامی ضمن ابراز امیدواری نسبت به این که آغاز به کار فاز یک شهرک حمل و نقل  بتواند با استقرار شرکت‌های حمل و نقلی سهم خوبی را برای ناوگان در این گونه شهرک‌ها در نظر بگیرد، گفت: قطعا هر چه شهرک‌ها به پارک‌های لجستیکی نزدیک‌تر باشند این امر برای توسعه بهره‌وری در کشور بهتر خواهد بود.

وی افزود: خوشبختانه شهرک حمل و نقل تهران نزدیک محدوده فرودگاهی امام خمینی (ره) واقع شده و در آن علاوه بر پارک‌های بزرگ لجستیکی مراکز بزرگ بار و انبار نیز وجود دارد؛ اتفاقی که می‌تواند کارآمدی متفاوتی را نسبت به قبل در این حوزه داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این که نیازها و کاستی های شهرک حمل و نقل باید هر چه سریعتر پیگیری و رفع شود گفت: اقدامات خوبی در این حوزه نظیر ساخت تقاطع غیرهم‌سطح در شهرک انجام شده که باعث تسهیل در بهره‌برداری از آن شده است.

اسلامی با بیان این که ما در دولت به هیچ وجه نیاز به پایانه و پایانه‌داری نداریم و حتما به این موضوع خاتمه خواهیم داد، گفت: نقش‌آفرینی جامعه حمل و نقل در این عرصه برای ما بسیار مهم است چرا که آنها باید وظایف خود را برعهده گرفته و این امر را به بخش‌های دیگر واگذار نکنند .

وی هچنین افزود: لجستیک ناوگان را شرکت‌ها باید برعهده بگیرند و در این زمینه عدالت ایجاب می کند که ما با نظام لجستیکی دقیق و برنامه‌ریزی صحیح این حوزه را به طور مناسب توسعه دهیم که قطعا در این زمینه از فعالان حوزه حمایت صددرصدی خواهیم کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بدون شک کشور ما حق دارد سهم بزرگی از بازار ترانزیت را حتی تا دوردست ها نیز برعهده بگیرد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی