دبیر کمیته اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران از رایزنی جمهوری اسلامی ایران با بخش آسیا-اقیانوسیه هبیتات برای مقاوم‌سازی ۶ بیمارستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بین نیوز، آرمان خورسند دبیر کمیته اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص همکاری ایران با هبیتات برای اجرای پروژه‌های بیمارستانی گفت: پس از اجرای بهتاب یک که صرفا در حوزه مطالعات انجام شد، در پروژه بهتاب ۲ کمیته ملی اسکان بشر در همکاری با هبیتات سازمان ملل متحد، ضمن گسترش مطالعات به ١٢ بیمارستان، فعالیت عملی و اجرایی مقاوم‌سازی بیمارستان ساری را با حضور سفیر ژاپن آغاز کرده است.

دبیر کمیته اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: قبل از اجرای مقاوم سازی بیمارستان ساری، مطالعات ۱۲ بیمارستان از جمله بیمارستان ساری در حال انجام بوده و یا به پایان رسیده است و به صورت همزمان، مقاوم‌سازی بیمارستان آیت الله طبرسی ساری با جدیدترین متدها به عنوان پروژه پایلوت آغاز شد. هم‌اکنون قرارداد ۱۰ بیمارستان برای مقاوم سازی منعقد شده و بودجه‌های آن نیز از منابع بین‌المللی اخذ شد. در این راه فعالیت درخشان سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی وزارت راه و شهرسازی و نیز همکاری های دولت ژاپن و دفتر هبیتات تهران شایان تقدیر است.

خورسند تصریح کرد: رایزنی های خوبی با بخش آسیا-اقیانوسیه کمیته اسکان بشر شروع شده است تا بتوانیم  بهتاب ۳ را نیز وارد فاز اجرا کنیم.

به گفته وی، اجرای طرح بهتاب ۳ به این گونه است که از مجموع ۱۲ بیمارستانی که کار مطالعاتی آنها در حال انجام است  حداقل ۵۰ درصد این تعداد به شکل عملیاتی مقاوم‌سازی می‌شوند.