عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: شهر بوشهر با کمبود اراضی مواجه شده و این عامل باعث رشد نجومی قیمت مسکن در این شهر نسبت به سایر شهرها در کشور شده است.

سیدکمال الدین شهریاری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت فعلی بازار مسکن و قیمت‌ها در استان‌ بوشهر، گفت: مسکن در شهرهای کوچک وضعیتی همانند وضعیت مسکن در کلان شهرها از جمله تهران ندارند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: در حال حاضر حدود ۱۱ میلیون نفر حاشیه‌نشین در اطراف کلان شهرها زندگی می‌کنند که این بدین معناست که تقاضا برای سکونت در شهرهای کوچک و روستاها بالا نیست به همین جهت وضعیت بازار مسکن در شهرهای کوچک به هیچ عنوان قابل مقایسه با شهرهای بزرگ نخواهد بود.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه بندر بوشهر شبه جزیره است و از سمت خروجی اراضی نیروی هوایی و نیروی دریایی این بندر را محدود کرده است به همین جهت توسعه متصل به سختی اتفاق می‌افتد و شهر با کمبود اراضی مواجه است.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: از طرفی محدوده حریم نیروگاه، شهر بوشهر را از نظر توسعه افقی محدود کرده است به همین جهت در شهر بوشهر قیمت مسکن به صورت سرسام آور افزایش یافته است و تنها به دلیل کمبود زمین شاهد افزایش نجومی قیمت مسکن در شهر بوشهر هستیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: جنوب استان بوشهر هم به دلیل فعالیت صنعتی پارس جنوبی وضعیتی همانند بندر بوشهر  دارد و قیمت مسکن در مناطق جنوبی استان بوشهر افزایش نجومی پیدا کرده است، اما در شهرهای دیگر استان بوشهر شاهد این رویه نیستیم و قیمت مسکن تفاوتی با گذشته نکرده است.

  • منبع خبر : تجارت‌نیوز