تیم ۱۶ نفره‌ای از کوهنوردان که به علت برف و کولاک شدید در ارتفاعات گردنه ایلوند غافلگیر و در راه گرفتار شده بودند، با کمک راهداران این شهرستان نجات یافتند و در سلامت کامل به منطقه امن منتقل شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بین نیوز، آقای جواد افشار رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان آبیک گفت: این کوهنوردان جمعه شب در بازگشت از  ارتفاعات قله ایلوند که مرز مشترک بین شهرستان آبیک و منطقه طالقان است با برف و کولاک شدید در آن منطقه مواجه و در یافتن مسیر درست دچار مشکل می شوند.

وی اضافه کرد؛ بلافاصله پس از دریافت گزارش این حادثه ۶تن از راهداران این شهرستان به همراه یک دستگاه گریدر، یک دستگاه لودر و ۲دستگاه خودروی کمک‌دار به منطقه اعزام و در شرایط بد آب و هوایی ۶کیلومتر راه به ارتفاع یک متر برف را بازگشایی کردند.

افشار ادامه داد؛ پس از هفت ساعت تلاش بی وقفه برای بازگشایی کامل راه پوشیده از برف، این کوهنوردان در سلامت کامل توسط راهداران و تیم جمعیت هلال احمر و سپاه به راهدارخانه زیاران منتقل و بعد از یک پذیرایی روانه منازل خود شدند.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان آبیک از کوهنوردان خواست در شرایط جوی نامناسب به کوه نروند و قبل از عزیمت، از وضعیت جوی منطقه مورد نظر خود اطمینان حاصل کنند.

 

استان قزوین- بین نیوز- سید مرتضی نصری