معاون شهرسازي و معماري شهرداري اصفهان اجرای طرح «صدور پروانه الکترونیک به صورت غیرحضوری» را گامی در راستای شفاف‌سازی و اجرای حداکثری قانون دانست و گفت: تسریع در پاسخگویی و پیشگیری از بروز تخلفات از ثمرات این طرح است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بین نیوز از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، دریافت پروانه ساختمانی یکی از ملموس‌ترین رویارویی شهروندان با شهرداری‌ها به شمار می‌رود و اکنون تعریف ساختاری الکترونیک و هوشمند برای این موضوع از سوی شهرداری اصفهان، گام بلندی در راستای تسهیل این فرآیند به شمار می‌رود. شهرداری اصفهان در این دوره مدیریتی خود تأکید جدی بر ارتقای سلامت اداری و شفاف سازی روند فعالیت‌ بخش‌های مختلف شهرداری به نفع مردم را دارد و تدوین و اجرای طرح «شفافیت و سلامت اداری» نیز با همین هدف از سوی مدیریت شهری اصفهان صورت گرفته و از ابتدای سال جاری به صورت جدی پیاده سازی شده است.

در این میان، طرح صدور پروانه الکترونیک اقدام شاخصی در این زمینه به شمار می‌رود. اقدامی که معاون شهرسازي و معماري شهرداري اصفهان درباره آن می‌گوید: الکترونیکی شدن ارائه خدمات در راستای ایجاد شهر هوشمند، به عنوان یکی از راهکارهای نوین برای حل مشکلات شهری، مورد توجه‌ برنامه‌ریزان شهری قرار گرفته و راهکاری برای پایداری شهرها و کاهش تخلفات به شمار می‌رود.

«وحید مهدویان» می‌افزاید: یکی از بخش‌های مهم این طرح، نحوه تعامل شهرداری با سایر نهادهای مرتبط مانند اداره میراث فرهنگی و بیمه است؛ به این صورت که از این پس به جای ارسال نامه و یا استفاده از هر روش دیگری، درخواست بررسی از سوی شهرداری در قالب الکترونیک به این نهادها ارسال می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: کارشناسان این نهادها بعد از بررسی‌های لازم، پاسخ را به صورت التکرونیکی به شهرداری ارسال می‌کنند و مابقی روند کار توسط شهرداری پیگیری می‌شود.

وی پیشگیری از سلیقه‌گرایی و شخص‌محوری و همچنین جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان را از ثمرات این طرح دانسته و می‌گوید: تا پیش از این ارسال درخواست برای این نهادها از طریق مراجعه حضوری و مکاتبه کاغذی انجام می‌شد که معمولا یک هفته تا ۱۰ روز زمان لازم داشت اما اجرای این طرح، سرعت بیشتری به کار می‌بخشد و همچنین نیازی به حضور فیزیکی شهروندان در فرآیند صدور پروانه نیست.

اجرای طرح از روز نخست تیرماه

معاون شهرسازي و معماري شهرداري اصفهان با بیان اینکه طبق وعده از پیش داده شده، از روز نخست تیرماه با تجهیز امکانات و تهیه بستر مناسب در حوزه فناوری‌های نوین، امکان صدور پروانه ساختمانی به شکل غیرحضوری فراهم شده، تأکید می‌کند: صدور پروانه به شکل غیرحضوری با مراجعه متقاضیان از طریق سامانه‌های رایانه‌ای فعال، اجرا می‌شود و در این سامانه‌ها امکان درخواست پروانه، ارائه درخواست تعیین تعداد پروانه برای هر متقاضی به همراه تعداد طبقات، ظرفیت پلاک ساختمانی و هزینه پروانه ساختمانی تعیین شده است.

به گفته مهدویان، با ایجاد امکان صدور پروانه ساختمانی به صورت غیرحضوری متقاضیان می‌توانند هزینه پروانه ساختمان را بر اساس محاسبات سیستمی رویت و پرداخت کنند، از ضوابط و مقررات مرتبط با پلاک خود اطلاع یافته و پروانه ساختمانی را به صورت غیرحضوری دریافت کنند.

وی تأکید کرد: شهروندان اصفهانی می‌توانند با مراجعه به سایت اصفهان من به آدرس my.isfahan.ir از خدمات طرح پروانه الکترونیک بهره‌مند شوند.