دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری ایران از تعیین تکلیف طرح جامع شهر اراک و متعاقب آن پروژه ۵۸ متری بزرگراه امیرکبیر این شهرستان خبر داد.

به گزارش اداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی, دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری ایران از تعیین تکلیف طرح جامع شهر اراک و متعاقب آن پروژه ۵۸ متری بزرگراه امیرکبیر این شهرستان خبر داد.

با توجه به دستور اکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر پیگیری طرح ۵۸ متری اراک و بر اساس پیگیری‌های مدیرکل راه و شهرسازی استان ، صادق مالواجرد معاون وزیر و دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری ایران  به همراه  کمیته فنی مربوطه متشکل از نمایندگان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، وزارت جهاد کشاورزی و  وزارت کشور جهت بررسی میدانی  به اراک سفر کرد.

به منظور توضیح مشخصات فنی این طرح جلسه‌ای در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی ، مدیرکل راه و شهرسازی ، مدیر کل دفتر فنی استانداری و رئیس شورای ترافیک ، شهردار ، فرمانده پلیس راهور ، اعضای شورای شهر ، مشاور طرح و سایر مسئولین تشکیل و پیرامون اجرا یا عدم اجرای طرح مذکور،  نقطه نظرات مشاور طرح و حاضرین جلسه عنوان شد.

صادق مالواجرد  و هیئت همراه باتفاق مسئولین شهر از همه محلات این طرح بازید و از نزدیک با ساکنین ملاقات و گفتگو و به منظور شنیدن صدای همه اهالی جلسه ای در سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی با حضور مردم و مسئولین تشکیل و در این جلسه علاوه بر ساکنین که از پیگیری‌های مدیرکل راه و شهرسازی قدردانی نمودند. رئیس شورای شهر اراک ، نماینده تشکلهای مردم نهاد ، عضو شورای شهر نیز دلایل  خود را مبنی بر اجرا یا عدم اجرای طرح مذکور مطرح کردند.

دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ضمن بیان اینکه سفر اینجانب به اراک با تاکیدات وزیر راه و شهرسازی و به منظور شنیدن صحبت ها و مشکلات ساکنان این پروژه و انتقال آن به شورایعالی شهرسازی و معماری صورت پذیرفته است گفت: طرح ۵۸ متری اراک در قالب طرح جامع این شهر مطرح شده و پیش بینی ملاحظات ترافیکی آن مربوط به ۱۶ سال پیش است و بر این اساس این طرح به صورت ویژه در کمیته حمل ونقل و ترافیک وزارت راه و شهرسازی مورد بررسی قرار خواهد گرفت .

وی اضافه کرد: طرح جامع شهر اراک طی هفته آینده به دبیرخانه شورایعالی شهرسازی و معماری ارسال تا در هفته سوم فروردین ماه ۹۸ در کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری بررسی و نهایتا تا پایان اردیبهشت ماه سال ۹۸ تعیین تکلیف گردد.

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی گفت : پروژه ۵۸ متری اراک مصوب شورایعالی شهرسازی و معماری ایران است و هرگونه تغییری در آن باید مجددا در این شورا مطرح و تصمیم گیری گردد ولی قطعا حضور من و کمیته فنی در تصمیم گیریها موثر خواهد بود .

  • منبع خبر : اداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی