طرح‌های اولویت دار شهرک‌ها و نواحی صنعتی قزوین برای طرح در سفر پیش روی رئیس جمهور و اختصاص اعتبارات ملی به آنها تعیین شد.

آقای حمیدرضا خانپور،  مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار پایگاه الاع رسانی بین نیوز، با اعلام این خبر افزود: این طرح ها شامل احداث پست های فوق توزیع برق ۶ هزار و ۳۲۰ کیلوولت شهرک های صنعتی لیا، آراسنج، کوهین،کاسپین، حکیمیه و شال و منطقه ویژه اقتصادی تاکستان در مجاورت شهرک صنعتی حیدریه است.
وی اظهار داشت: تکمیل تصفیه خانه های فاضلاب شهرک های صنعتی خرمدشت و آراسنج از دیگر طرح های اولویت دار شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین برای اختصاص اعتبار در سفر پیش روی رئیس جمهور به شمار می روند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: تامین انرژی برق به منظور پاسخگویی به نیازهای سرمایه گذاران جدید و رعایت مسایل زیست محیطی از مسایل مهمی است که طرح های یاد شده در این راستا در جریان سفر رئیس جمهور به قزوین مطرح خواهند شد.
خانپور با بیان اینکه برای اجرا و تکمیل طرح های یاد شده ۳۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است،افزود: تلاش داریم تا با اختصاص اعتبارات ملی و مشارکت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی، این طرح ها را اجرا و به سرانجام برسانیم تا شاهد کمک به تحقق شعار سال ” تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها” و تقویت سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین باشیم.
وی از قزوین به عنوان یکی از قطب های مهم صنعت کشور نام برد و گفت: این استان سال گذشته با وجود مشکلات اقتصادی از جمله تحریم های ظالمانه دشمن و ویروس منحوس کرونا در جذب سرمایه گذاران در شهرک ها و نواحی صنعتی جزو استان های پیشگام کشور بود و در سال جاری نیز تلاش ما حفظ و ارتقای این وضعیت است.
خانپور اظهار داشت: حمایت از سرمایه گذاری و رونق تولید از دغدغه ها و اولویت های اصلی رئیس جمهور و دولت سیزدهم است و با این رویکرد به رفع موانع پیش روی فعالان تولید و رشد سرمایه گذاری در بخش صنعت امیدوار هستیم.
استان قزوین علاوه بر یک شهر صنعتی، دارای ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است. حدود یک هزار واحد تولیدی بهره بردار در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین استقرار دارند.

سید مرتضی نصری، خبرنگار بین نیوز در استان قزوین