مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از تسریع روند اجرایی پروژه بزرگراه پارس آباد – سربند خبر داد

محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار بین نیوز اظهار کرد: برای اجرای این پروژه ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه می‌شود و با بهره‌برداری از آن علاوه بر کاهش تصادفات و تلفات شرایط مناسب تردد برای مردم منطقه نیز فراهم می‌شود.
وی گفت: راه‌های شمالی استان از تردد بیشتری برخوردار است و خواسته به حق مردم منطقه این است که از مسیر سالم و ایمن بهره‌مند شوند و بر این اساس تلاش بر این است تا پروژه های راهسازی این مسیر در سریعترین زمان تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
حیدری افزود: قرار است هر سال در این استان ۵۰ کیلومتر و تا پنج سال آینده در مجموع ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه با هدف ایمن‌سازی راه‌های اصلی احداث شود و در حال حاضر عملیات اجرایی ۵۰ کیلومتر بزرگراه شتاب گرفته و تا ۲ ماه آینده تکمیل می‌شود.
وی اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل ۱۲ کیلومتر مسیر صحرا – رضی، پنج کیلومتر ورودی گرمی، ۱۰ کیلومتر مسیر پارس آباد – مشگین‌شهر، ۱۳ کیلومتر مسیر اردبیل-مشگین‌شهر و ۱۳ کیلومتر هم مربوط به مسیر اردبیل-سرچم است که علاوه بر اینها پروژه کریق – آرموداق و سرعین –آلوارس هم همزمان با پروژه ۵۰ کیلومتر بزرگراه افتتاح می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه بهسازی ۶۸ کیلومتر راه اصلی این استان در دست اجراست که ۲۰ کیلومتر آن امسال به بهره‌برداری می‌رسد افزود: با بهره‌گیری از منابع فاینانس بانکی بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار صرف توسعه راه‌ها و زیرساخت‌ها در استان اردبیل می‌شود و همچنین در حوزه راه‌ها اقدامات خوبی انجام شده که از جمله آن ردیف‌دار شدن ۸۲۱ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی استان در قالب بزرگراه است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به طرح جهش تولید مسکن افزد: سهمیه این استان در طرح جهش تولید مسکن ۸۰ هزار واحد است که در سال اول قرار است ۲۰ هزار واحد و تا چهار سال آینده ۸۰ هزار واحد مسکونی احداث شود.
وی اضافه کرد: در سفر رئیس جمهور به استان اردبیل عملیات احداث چهار هزار واحد مسکونی در قالب طرح جهش تولید کلنگ زنی شد که ۲ هزار و ۸۰۰ واحد آن مربوط به شهرستان اردبیل در شهرک‌های اندیشه، نیایش و الهیه است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اضافه کرد: در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر نیز یک‌هزار و ۲۰۰ واحد مسکن احداث خواهد شد که برای احداث آنها ۸۶ هزار متر مربع زمین در نظر گرفته شده است.

مهدی نیکنام. خبرنگار بین نیوز. استان اردبیل