در جلسه شورای مسکن استان کرمان سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان عنوان کرد متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن شهر کرمان می توانند در صورت تمایل در شهرهای اقماری ساماندهی شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی بین نیوز از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان جلسه شورای مسکن در تاریخ یکشنبه مورخ ۱۴۰۱٫۱۱٫۳۰ در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان به ریاست استاندار محمد مهدی فداکار، رضا حافظی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان ،معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و اعضا جلسه برگزار شد.

در ابتدای جلسه رضا حافظی با اشاره به آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در استان گفت: برنامه ابلاغی ما در استان کرمان ۱۲۹۲۸۴ نفر می باشد که تا به امروز ۱۸۵۲۵۶ نفر ثبت نام کرده اند.

وی افزود: تا به این لحظه ۴۴۵۵۱ نفر تأیید نهایی شده اند و ۱۳۲۴۹ نفر واریز وجه داشته اند و برای ۳۴۲۲۷ نفر زمین تامین شده است و برای ۶۷۷۶۸ نفر متقاضی در شهر کرمان نیازمند زمین هستیم.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان ادامه داد: در سیرجان مشکلی برای تامین زمین نداریم و ۱۳۴۶ نفر تائید نهایی در رفسنجان داریم که کارهای ۲۷۰ هکتار زمین برای الحاق به محدوده شهر در حال انجام است و در شهر بم مشکل زون آب شهری وجود دارد که می توان با اجرای شبکه فاضلاب شهری این مسئله را حل نمود.

وی با بیان اینکه در صورتی که تامین زمین در شهر کرمان انجام شود، ۴۰ درصد موضوع طرح نهضت ملی مسکن در استان حل می شود افزود: به دلیل محدودیت اراضی در شهر کرمان در صورت تمایل متقاضی در می توان آنها را در شهرهای اقماری ساماندهی کنیم.

در ادامه مهدی فداکار استاندار کرمان با اشاره به اینکه کار مردم نباید گیر جلسات و نامه نگاری دستگاه های اجرایی باشد گفت: جلسه آینده شورای مسکن هفته سوم اسفند برگزار خواهد شد که تا آن تاریخ دستگاه ها مربوطه جلسات خود را گرفته و مشکلات اراضی الحاق به محدوده خصوصا شهر کرمان را حل نموده تا بتوانیم در سال آینده شاهد شروع ساخت و ساز طرح نهضت ملی مسکن در این شهرها باشیم.