مدیریت شهری پرونده‌های زیادی را تجدید نظر کرد آن هم به دلیل حفظ باغات و دیگر شما در تهران برج باغ نخواهید داشت و تلاش می‌شود مالکین را به حفظ باغات ترغیب کنیم و شهرداری هم به کمک مالکین خواهد آمد.

شهردار تهران پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل‌وگیاه تهران در بوستان گفت‌وگو با گرامیداشت روز شوراها، گفت: این سرزمین با باغ و گل عجین است و اگر به تاریخ ایران زمین توجه کنیم می‌بستیم که آثار باغ‌های ایرانی بر هر جای این سرزمین وجود دارد.

به گزارش تین‌نیوز،  پیروز حناچی با اشاره به مطلب فوق، افزود: ما پرونده‌های زیادی را در حوزه برج باغ‌ها تجدید نظر کردیم آن هم به دلیل حفظ باغات و دیگر شما در تهران برج باغ نخواهید دید و تلاش می‌شود مالکین را به حفظ باغات ترغیب کنیم و شهرداری هم به کمک مالکین خواهد آمد. در فصل باغات ایرانی نقش ایرانیان در توسعه باغات نقش خاصی بوده است و می بینیم که ۱۲ مورد از این باغ ها به ثبت جهانی هم رسیده است.

وی در ادامه تصریح کرد:  انتخاب اردیبهشت ماه برای برگزاری چنین نمایشگاهی پیامی دارد که بهاری آمده است. آلودگی و ترافیک یکی از عارضه‌های شهرهای بزرگ است هرچند راه‌هایی برای حذف آن وجود دارد اما در تهران در اثر کم توجهی به این موضوع به شکل یک مشکل انباشته تبدیل شده است.

به گفته حناچی، توسعه فضای سبز چه در داخل محدوده چه به صورت کمربند سبز یک راه حل حدی است و ما در این دوره اقدامات بزرگی در دستور کار داشتیم و انجام دادیم از جمله جلوگیری از تخریب باغات. مدیریت  شهری پرونده‌های زیادی را تجدید نظر کرد آن هم به دلیل حفظ باغات و دیگر شما در تهران برج باغ نخواهید داشت و تلاش می‌شود مالکین را به حفظ باغات ترغیب کنیم و شهرداری هم به کمک مالکین خواهد آمد.

شهردار تهران به این نکته نیز اشاره کرد که،  هیچ راهی جز این نداریم اولاً باید منشأ تولید آلاینده‌ها کاهش یافته و سپس منشأ تولید اکسیژن هم افزایش یافته و در دسترس عموم باشد و این کمک همه را می‌طلبد.  منفعت این کار به همه مردم خواهد رسید و باید دانست این کار به درد آیندگان هم می‌خورد و گره از مشکلات آینده هم باز می‌کند.