از ۴۰ پرونده بررسی شده، ۲۰ مورد به فسخ قطعی منجر شد و هشت و نیم هکتار از اراضی راکد صنعتی شهرک های صنعتی استان آزادسازی و خلع ید گردید.

رضا صفاری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بین نیوز، با بیان این مطلب اظهار کرد؛ در راستای فعال سازی قراردادهای واگذاری حق بهره برداری راکد از ابتدای سال جاری تاکنون دو جلسه هیات حل اختلاف و داوری، با حضور نماینده سازمان صنایع کوچک ایران برگزار شده که در این جلسات ۴۰ پرونده قرارداد واگذاری راکد و نیمه فعال مورد بررسی حقوقی قرار گرفت.
وی اظهار داشت: از ۴۰ پرونده بررسی شده، ۲۰ مورد به فسخ قطعی منجر شد و هشت و نیم هکتار از اراضی راکد صنعتی شهرک های صنعتی این استان آزادسازی و خلع ید گردید و در راستای جذب سرمایه گذاران دارای اهلیت صنعتی، مجدداً به متقاضیان واجد صلاحیت واگذار شده، یا در مرحله واگذاری است.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین تصریح کرد: در صورت اجرا نشدن تعهدات از سوی سرمایه گذاران در مهلت مقرر، اراضی واگذار شده پس از سیر مراحل قانونی بازپس گرفته شده و قراردادهای منعقد شده آنان با شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین فسخ می شود.
این مقام مسؤول با بیان اینکه برای آماده سازی اراضی در شهرک های صنعتی به منظور استقرار واحدهای تولیدی از اعتبارات دولتی هزینه شده است، افزود: سرمایه گذارانی که به تعهدات خود برای ساخت و راه اندازی واحدهای تولیدی در موعد مشخص اقدام نکرده اند، منابع صرف شده در این اراضی را اتلاف می کنند. بنابراین در صورت اجرا نشدن تعهدات در مهلت های تعیین شده شامل اقدام برای اخذ مجوز ساخت و ساز و عملیات اجرایی، این اراضی از آنها خلع ید شده و به سرمایه گذاران جدید واگذار می شود.
صفاری یادآور شد: در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها و در راستای فعالسازی قراردادهای راکد و تاکید بر آزادسازی اراضی خلع ید شده و واگذاری آن به سرمایه گذاران جدید و احیای واحدهای تولیدی و طرح های صنعتی راکد تا پایان سال جاری نیز جلسات دیگر برای این موضوع تشکیل می شود و در خصوص قراردادهای واگذاری راکد بررسی صورت می گیرد که منتج به رای خواهد شد.

شایان ذکر است در استان قزوین چهار هزار واحد تولیدی و صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی و یک شهر صنعتی استقرار دارند.

 

استان قزوین – بین نیوز – سید مرتضی نصری