مشکل مسکن مهر جانمایی محل احداثش بوده است. هوشنگ عشایری، معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان این مطلب گفت: وزیر جدید تأکید دارد که در کوتاه‌ترین زمان باید مسکن مهر به سرانجام برسد.

مشکل مسکن مهر جانمایی محل احداثش بوده است.

هوشنگ عشایری، معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان این مطلب گفت: وزیر جدید تأکید دارد که در کوتاه‌ترین زمان باید مسکن مهر به سرانجام برسد.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از صداوسیما؛ عشایری تصریح کرد: سیاست وزارت راه و شهرسازی تکمیل طرح‌هاست. ۵۶ درصد طرح‌ها در همین دولت به بهره‌برداری رسیده است.

معاون وزیر راه در ادامه با اشاره به موضوع بازآفرینی شهری عنوان کرد: اصلی‌ترین موضوع هر جامعه و جامعه ما حوزه اجتماعی است، تجربه نشان داده افول شهری و موضوع حاشیه‌نشینی در شهرها دارد اتفاق می‌افتد.

او همچنین خبر از پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی داد و بیان کرد: پرداخت این تسهیلات با بهره ۹ درصدی تقریباً تا یکی دو هفته دیگر شروع خواهد شد که به توسعه گران و ساکنین اختصاص می‌یابد.

عشایری ادامه داد: دغدغه مسئولین به سمت بازآفرینی شهری رفته تا جایی که رئیس‌جمهور بازآفرینی شهری را مهم‌ترین طرح در حوزه شهری می‌داند. این موضوع یک برنامه اجتماعی است که یکسری پیوست‌های کالبدی دارد.

عشایری به نقش همه نهادها در این حوزه نیز تأکید کرد و گفت: بنابراین بدنه دولت و شهرداری‌ها، استانداری‌ها صحبتشان بازآفرینی شهری است.

معاون وزیر راه به آشفتگی در ساختار شهرسازی اشاره کرد و گفت: فلسفه بازآفرینی شهری بازگشت به هویت اصلی است، بنابر معنایش این است که در شهر آشفتگی بوده و سیاست‌ها غلط است.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران ورود دولت را به حوزه مدیریت شهری اشتباه دانست و تصریح کرد: قانون اشاره‌کرده باید محله محور باشد؛ یعنی مردم باید بگویند چه می‌خواهند.