معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در پروژه اقدام ملی 200 هزار واحد مسکن مشارکتی در سطح کشور ساخته می‌شود و مانند مسکن مهر پیمانکاری بزرگ دولتی محسوب نمی شود.

به گزارش ایرنا، حبیب اله طاهر خانی در آیین افتتاح بیش از ۵ هزار واحد مسکن مهر شهر پردیس اظهار داشت: در پروژه اقدام ملی با مشارکت بخش خصوصی برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد در سطح کشور برنامه ریزی شده است.
مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به تفاوتهای پروژه اقدام ملی با مسکن مهر خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت موجود شهرها برای ساخت و ساز ، عدم اتلاف منابع و محدود نبودن متراژ بنا از مشخصه های اصلی ساخت واحدها در پروژه های مشارکتی اقدام ملی در سطح کشور است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشکل بد مسکنی در تحویل واحدهای مسکن مهر خاطر نشان کرد: برخی از واحدهای مسکن مهر بدون خدمات روبنایی و زیر بنایی به مالکان تحویل داده شده است در طرح جدید، تمامی واحدها با تسهیلات مورد نیاز متقاضیان تحویل داده خواهد شد.
طاهرخانی افزود: پروژه‌های روبنایی جدید مسکن مهر مانند مدارس و کلانتری ها را با مشارکت بخش خصوصی در قالب پکیج‌های تجاری-خدماتی می‌سازیم تا برای ساخت پروژه‌های روبنایی از منابع دولتی هزینه نکنیم.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به اولویت آماده سازی محوطه ها اظهار داشت: در ساخت واحدهای مسکن مهر اصول شهرسازی شامل آماده سازی و محوطه سازی پروژه‌ها در کنار ساخت و ساز رعایت نشده است در پروژه ساخت واحدهای مسکونی مشارکتی آماده سازی و محوطه سازی در اولویت قرار دارد.

۱۶ هزار واحد مشارکتی سهمیه شهر پردیس است
مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در این مراسم اظهار داشت: بر اساس برنامه اقدام ملی ۱۶ هزار واحد مشارکتی سهمیه شهر پردیس تعیین شده و امروز کلنگ ساخت ۷ هزار و ۶۳۵ واحد مسکونی مشارکتی با حضور وزیر راه و شهرسازی بر زمین زده شد.
سید مهدی هدایت گفت: مجوز احداث تصفیه خانه شماره دو پردیس را از سازمان حفاظت محیط زیست دریافت کردیم و با توجه به اهمیت تکمیل پروژه‌های روبنایی، امروز ۶ باب مدرسه و یک واحد خدمات درمانی در فاز ۱۱ مسکن مهر پردیس به بهره برداری رسید.
مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به مشکل تحویل پروژه های عمرانی غیر مسکونی به دستگاه‌های بهره بردار اظهار داشت: طی سال‌های اخیر پروژه‌های ساختمانی زیادی برای دستگاه‌های دولتی تکمیل شده است و دستگاه‎های بهره بردار ساختمان‌ها را هنوز از ما تحویل نگرفتند.
شهرستان پردیس با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت قرار دارد.