کلیپی کوتاه از شرایط سخت اهالی روستای عمقین در شبکه های اجتماعی در حال گردش است که برای تهیه آب شرب در روزهای برفی تعطیلات نوروزی ۱۴۰۱، دبه های آب مصرفی خود را در دل کوه ها پُر می کنند!!!

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بین نیوز، در سه سال اخیر، آب آشامیدنی خانوارهای این آبادی، با وجود چندین چشمه پر آب، از بستر رودخانه تأمین می شود. رودخانه ای که در فصول گرم سال، جولانگاه حیات وحشی همچون؛ گراز، پلنگ، خرس و … است که انباشت فضولاتشان تهدیدی جدی برای جان و سلامت اهالی است و از طرفی در فصول سرد سال با گِل آلود شدن روخانه، قابل استفاده برای خانواده ها نیست.

این روستا بالغ بر ۱۰ چشمه دارد و چنان چه شرکت آب و فاضلاب بودجه لازم را تخصیص دهد، امکان تأمین آب آشامیدنی بهداشتی از چشمه های یاد شده وجود دارد.

از مسؤولین محلی درخواست شده است در پیگیری حل مشکل این حوزه تغییر روند داده و دیگر درد اهالی را به صورت موقت تسکین ندهند. لطفاً پس از ایام تعطیلات نوروز، روند عملیات تکمیل چاه و ساماندهی چشمه معروف به اَنّاوا به صورت جد از رده های بالای استانی پیگیری شود.

اهالی روستا از آبفای استان و نمایندگان شهرستان قزوین در مجلس شورای اسلامی تقاضای رسیدگی به این معضل و رفع موانع و مشکلات را دارند.

 

استان قزوین- بین نیوز- سید مرتضی نصری