مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان گفت: شهرداری اصفهان به عنوان اولین کلانشهر ایران با همکاری اداره کل پست اقدام به نصب پلاک‌های پستی هوشمند کرده که نصب این پلاک‌ها در مناطق مختلف در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بین نیوز از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، سیدحمیدرضا ابطحی با اعلام این خبر گفت: آخرین بار حدود بیست سال پیش، پلاک‌های پستی آبی در شهر اصفهان نصب شده بود، در حالیکه در این بیست سال املاک جدیدی احداث و زمین‌های زیادی تفکیک شده است که پلاک نداشته و یا پلاک اعشاری داشتند.

او افزود: شهرداری اصفهان به عنوان اولین کلانشهر ایران با همکاری اداره کل پست اقدام به نصب پلاک‌های پستی هوشمند کرده است.

ابطحی در توضیح جزئیات این پلاک‌ها افزود: این پلاک‌ها که دارای بارکد هستند و شهروندان می‌توانند با اسکن آن به اطلاعات و خدمات مرتبط با ملک خود دسترسی پیدا کنند.

او با بیان اینکه هر ملک دارای یک پلاک ولی هر واحد دارای کدپستی اختصاصی خود خواهد بود، تأکید کرد: پلاک‌های هوشمند می‌تواند زیرساختی برای ارائه فناوری‌های نوین مکانمند و شهر هوشمند باشد.

او سازمان فاوا را مجری این طرح دانست و گفت: راهبری پروژه با همکاری و نظارت معاونت برنامه ریزی، سازمان زیباسازی و مناطق ۱۵ گانه در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان خبر داد: در حال حاضر پلاک‌های پستی در مناطق ۸ و ۱۰ شهرداری به طور کامل و در منطقه ۱۲ بیش از ۵۰ درصد نصب شده است و انتظار می‌رود تا پایان سال به جز این سه منطقه، حداقل در سه منطقه دیگر نیز شاهد نصب کامل پلاک‌ها باشیم.

او درباره مزایای استفاده از پلاک‌های پستی هوشمند هم اظهار کرد: از جمله مزایای استفاده از پلاک هوشمند پستی می‌توان به کاهش هزینه‌های اجرایی، آنلاین بودن و قابلیت به ‌روزرسانی اطلاعات پلاک، قابلیت خوانش کیو.آر کد بر روی پلاک از فاصله یک و نیم متری، ارایه خدمات اورژانسی و حوادث و قابلیت نمایش موقعیت مکانی ملک روی نقشه اشاره کرد.

ابطحی ادامه داد: پیش بینی قابلیت ارسال موقعیت مکانی دقیق با اسکن بارکد مندرج روی پلاک‌های پستی به سامانه‌های مکان‌مبنا از جمله فروشندگان کالا و خدمات و تاکسی‌های اینترنتی و پیش‌بینی قابلیت استفاده در همه سامانه‌هایی که به نحوی از طریق موقعیت‌های مکانی در حال سرویس دهی به شهروندان است، از دیگر مزایای پلاک‌های هوشمند جدید به شمار می‌آید.