بافت‌های فرسوده و تهدیدهای حول آن همواره از دغدغه‌های مدیران و مسؤولان بوده که این امر در دولت تدبیر و امید مورد توجه ویژه قرار گرفته و با اجرای طرح بازآفرینی شهری گامی بلند در جهت نوسازی این بافت‌ها و رفع آن برداشته شده است. دولت با اجرای طرح بازآفرینی شهری، فرصت خوبی را به […]

بافت‌های فرسوده و تهدیدهای حول آن همواره از دغدغه‌های مدیران و مسؤولان بوده که این امر در دولت تدبیر و امید مورد توجه ویژه قرار گرفته و با اجرای طرح بازآفرینی شهری گامی بلند در جهت نوسازی این بافت‌ها و رفع آن برداشته شده است.

دولت با اجرای طرح بازآفرینی شهری، فرصت خوبی را به منظور نوسازی بافت‌های فرسوده فراهم کرده و از آنجا که با تجمیع این بافت‌ها و ارائه خدمات می‌توان مشکلات و کمبودهای خدماتی را در این مناطق رفع کرد، پویایی و تحرک را در عمران و رفاه این مناطق رقم زده است.

به گزارش بین نیوز به نقل از تسنیم فریدون همتی در نشست ستاد بازآفرینی استان اظهار داشت: نوسازی سه هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده شهر بندرعباس در گروی همکاری و مشارکت خوب مردم ساکن در این محلات است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه هدف ما این است که در سال جاری نوسازی سه هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده شهر بندرعباس را آغاز کنیم، افزود: این امر در گروی همکاری و مشارکت خوب مردم در راستای نوسازی واحدهای مسکونی در محله چاهستانی‌ها و سایر محلات شهر بندرعباس است.

وی با بیان اینکه در نظر داریم با همکاری توسعه‌گرها وارد مرحله ساخت و ساز واحدهای مسکونی جدید در محله چاهستانی‌های بندرعباس شویم، عنوان کرد: در ابتدا به توسعه‌گرها این ماموریت را داده‌ایم تا با گفت‌وگو با مردم شرایط را جهت ساخت و ساز واحدهای مسکونی مطرح کنند.

استاندار هرمزگان ادامه داد: با توجه به همه پیچیدگی‌ها و شرایط موجود در بافت فرسوده محله چاهستانی‌های بندرعباس اما با همکاری مردم و همراهی آنها می‌توانیم مشکلات را برطرف و در انتظار تحولی بزرگ در حوزه نوسازی واحدهای مسکونی در این محله باشیم.

همتی گفت: همه امکانات و همچنین هماهنگی لازم با توسعه‌گرها برای برداشتن گام اصلی در مسیر ساخت و ساز واحدهای مسکونی جدید در محله چاهستانی‌های بندرعباس انجام شده است.

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات در این زمینه، طراحی ۶۰۰ واحد مسکونی در کنار شهرک پیامبر اعظم(ص) بندرعباس است که ساکنان محله  چاهستانی‌ها، می‌توانند از آن استفاده و در آن ساکن شوند و همچنین در مناطق دیگری از شهر نیز توسط بنیاد مسکن واحدهایی در حال ساخت است که ساکنان محله چاهستانی‌ها می‌توانند از این واحدهای مسکونی نیز جهت جابه‌جایی استفاده کنند.

همتی اظهار داشت: روش دیگر ساخت در محله چاهستانی‌ها است که این کار در صورت توافق مالکان با توسعه‌گرها در خود بافت محله چاهستانی‌ها آغاز و ساخت و ساز در آن توسط توسعه‌گرها انجام می‌شود.