رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با بیان اینکه چرخه ساخت و ساز در این استان با عیوب زیادی همراه است، می گوید: ما شاهد حجم بالایی از ساخت و سازهای غیرمجاز در یزد هستیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با بیان اینکه چرخه ساخت و ساز در این استان با عیوب زیادی همراه است، می گوید: ما شاهد حجم بالایی از ساخت و سازهای غیرمجاز در یزد هستیم.

به گزارش بین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، مهدی سالاری در مراسم «رونمایی از فرآیندهای توسعه خدمات غیرحضوری سازمان» ، با بیان اینکه چرخه ساخت و ساز در یزد با عیوب زیادی همراه است و ما شاهد حجم بالایی از ساخت و سازهای غیرمجاز هستیم ، به تلاش های سازمان در یک سال گذشته اشاره کرد و افزود: خوشبختانه این سازمان توانسته با پشتیبانی معاونت امور عمرانی استاندار و همراهی اداره كل راه و شهرسازی و شهرداری یزد، موانع اصلی را شناسایی و درخصوص آن ها تصمیم گیری کند.

وی، شرط اساسی استقبال مردم از فرآیند قانونی ساخت و ساز را اهتمام هر یک از این دستگاه ها به انجام صحیح تکالیف و وظایف محوله دانست و تصریح کرد: این امر جز با شفاف سازی و پاسخگویی صحیح و به موقع، امکانپذیر نخواهد بود.

سالاری به سرمایه گذاری های قابل توجه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در زمینه سامانه های دیجیتال و توسعه خدمات غیرحضوری به خصوص در شرایط کرونا اشاره کرد و گفت: برخی از این خدمات برای مهندسین و اعضای سازمان و برخی دیگر برای مردم طراحی و ارائه می شود تا ضمن کاهش ترددهای غیرضروری، هزینه ها کاهش و سرعت ارائه خدمات افزایش یابد.

وی افزود: این اقدامات و سامانه های دیجیتال در برخی از بخش ها عملیاتی شده و خدمات به صورت غیرحضوری ارائه می شود و امیدواریم ، بخش های دیگر آن نیز از امروز عملیاتی شود و بتوانیم خدمات ارزنده ای را با کمترین هزینه و سرعتی بالاتر به مهندسین و مردم ارائه دهیم.

در همین حال، محسن صادقیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در مراسم «رونمایی از فرآیندهای توسعه خدمات غیرحضوری سازمان» ، بر لزوم شفاف سازی ، تسریع و تغییر در نحوه ارتباطات و همچنین تلاش و توانایی های سازمان در این خصوص تأکید کرد و افزود: راه اندازی سامانه های دیجیتال و استفاده صحیح از آن می تواند موجب افزايش پیوند و اعتماد مردم به سازمان باشد.

صادقیان با اشاره به نقش سازنده مردم در اصلاح روندهای ساخت و ساز تصریح کرد: باید سعی شود با تکمیل روند ایجاد شده در سازمان نظام مهندسی برای همراه کردن مردم در امر ساخت و ساز نظیر راه اندازی سامانه “همیار سنم” و همچنین در نظر گرفتن مشوق های مالی، زمینه های لازم را برای دخیل کردن هرچه بیشتر آنان در روند ساخت و ساز فراهم کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد به قابلیت استفاده از نوآوری در قالب سامانه های دیجیتال برای بهره گیری از ظرفیت های پنهان، اشاره و بر لزوم گسترش شفاف سازی و تبادل اطلاعات سازمانی با جامعه در راستای اصلاح فرآیندها تأکید کرد.
.
وی ادامه داد: زمانی می توان شاهد استقبال مردم از سازمان و خدمات آن بود که در کوتاه ترین زمان ممکن به نیاز آنان پاسخ داده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد، اصلاح فرآیندها و تسریع روندها درروند صدور پروانه را اقدامی ضروری جهت استقبال مردم از ساخت و سازهای قانونی و جلب اعتماد آنان برای دریافت خدمات مهندسی دانست.

صادقیان در پایان از تلاش های رئیس و اعضاي هيئت مديره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد تشکر کرد و افزود: این سازمان در طی یک سال گذشته به خوبی توانسته پاسخگوی اعتماد ما باشد و اقداماتی که در کمیته تخلفات ساختمانی، با محوریت سازمان نظام مهندسی صورت گرفت، توانسته تا حد زیادی تخلفات را کاهش و آمار ساخت و سازهای دارای پروانه را افزایش دهد.

در این مراسم اكرم فداكار معاون توسعه مديريت ومنابع استاندار ،رضا يادگاري مديركل راه وشهرسازي استان ،جمال الدين عزيزي شهردار يزد ،محمدرضا عارفي مديركل دفتر فني استانداري و اعضاي هيئت مديره سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد نیز حضور داشتند.