هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، دریای خزر را از عصر امروز پنجشنبه تا ظهر یکشنبه هفته آینده برای هرگونه فعالیت دریایی ناامن اعلام کرد

به گزارش شبکه خبری بین نیوز از ایرنا ، هواشناسی مازندران در اطلاعیه خود اعلام کرد که از بعد از ظهر امروزهمزمان با ورود سامانه بارشی به استان مازندران شرایط دریای خزر مواج می شود.

مواج بودن دریای خزر که طبق پیش بینی هواشناسی تا ظهر یکشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت ، این عرصه آبی را برای تمامی فعالیت های دریایی نامناسب خواهد کرد.

هواشناسی اعلام کرد که در این مدت ارتفاع امواج به حدود یک و نیم متر در سواحل می رسد که با وزش باد با سرعت ۳۶ کیلومتر بر ساعت همراه خواهد بود و ممکن است منجر به پاره شدن تورهای ماهیگیری ، اختلال در تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین شود.

بر اساس پیش بینی هواشناسی ، از اواخر امروز تا صبح شنبه نیز مازندران میزبان سامانه بارشی است که در ارتفاعات باعث بارش برف و کاهش محسوس دما می شود.

همچنین روز جمعه تا اوایل روز شنبه آسمان استان نیمه ابری تا ابری پیش‌بینی شده است و اواخر روز شنبه نیز با ورود سامانه بارشی جدید بارش ها به صورت باران و برف آغاز خواهد شد.

هواشناسی مازندران پیش بین کرد که دمای هوا در روزهای آینده سه تا پنج درجه در مناطق جلگه ای کاهش خواهد یافت و در مناطق کوهستانی استان ممکن است دمای هوا به زیر صفر درجه سانتی گراد برسد.

هم اکنون بابلسر با ۱۲ درجه سانتی گراد گرم ترین و بلده نور و سیاه بیشه با یک درجه سرد ترین نقاط استان هستند.

طبق گزارش هفتگی هواشناسی مازندران در ساعات بامدادی روزهای آینده دمای هوا در برخی نقاط استان به پنج درجه زیر صفر خواهد رسید.