کارشناس سازمان هواشناسی از ماندگاری هوای ناسالم در کشور تا پایان هفته خبر داد و گفت: هوا در بیشتر مناطق کشور بین ۴ تا ۶ درجه سرد می‌شود.

به گزارش خبرنگار بین نیوز، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی آخرین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۵ دی و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: هوای شهرهای صنعتی و پرجمعیت به ویژه تهران، اصفهان، کرج، قم، اراک، قزوین، تبریز و مشهد غبارآلود است. همچنین با توجه به وزش باد امروز اندکی از غلظت آلاینده ها کاسته می شود اما دوباره با تداوم غلظت آلاینده‌های جوی از اوایل شب تا پایان هفته، هوای برای همه گروه های سنی ناسالم خواهد شد.

گودرزی افزود: امروز با شمالی شدن هوا در دریای خزر در استان‌ها واقع در سواحل شمالی و بتدریج برای بعدازظهر در خراسان‌شمالی و ارتفاعات سمنان، وزش باد همراه با کاهش نسبی دما و در مناطق مرتفع و کوهستانی بارش برف با احتمال کولاک پیش بینی شده است.

به گفته وی، فردا سه‌شنبه در گلستان، مازندران، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، بارش‌ها پراکنده برف و باران رخ می‌دهد. همچنین امروز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، برای بخش‌های جنوبی بوشهر، انتظار بارش‌های پراکنده و رگبار و رعد و برق را داریم.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: با توجه به نفوذ توده هوای سرد، از امروز تا روز چهارشنبه دمای هوا در شمال شرق بین ۶ تا ۸ درجه کاهش پیدا می‌کند. شرق کشور نیز ۴ تا ۶ درجه سرد می‌شود. همچنان از امروز تا اواخر هفته در دامنه‌های جنوبی البرز در مرکز، غرب، جنوب و جنوب شرق روند کاهش دما ادامه خواهد یافت. بین ۴ تا ۶ درجه به طور میانگین هوا در این مناطق، سردتر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تهران برای امروز کمی ابری همراه با وزش باد همراه است. در برخی از ساعات، در مناطق پرتردد شهری، غبار محلی دارد. در استان تهران تا پایان هفته، آلودگی و هوای ناسالم پایدار است.