محسنی اژه‌ای: مشکل اهالی منطقه زیاران در خصوص موقوفه بودن اراضی را با همفکری و مساعدت دولت و مجلس و قوه قضائیه، باید حل و فصل کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بین نیوز، دکتر لطف‌ الله سیاهکلی، نماینده مردم شریف قزوین آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، در نشست اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس بار رئیس دستگاه قضا، با اشاره به مشکل چندین ساله مردم شهر زیاران اظهار داشت: در مورد موقوفه زیاران بیش از ۱۷ هزار هکتار وقف شده که شامل انفال، مراتع، رودخانه و همه چیز می‌شود.

وی متذکر شد: آستان قدس رضوی جدیداً آمده است و سد انحرافی زیاران را نیز شامل موقوفه اعلام و از مسؤولین مربوطه درخواست اجاره بها کرده است. عضو کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: رودخانه معدن و انفال را مگر می‌شود وقف کرد؛ انفال قابلیت وقف ندارد!!

سیاهکلی خاطرنشان کرد: مردم زیاران بیش از یک هزار و پانصد سال سابقه سکونت در این محل را دارند ولی حتی یک وجب خاک نیز ندارند. در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه با تأکید بر رفع مشکل شهر زیاران، اظهار داشت: اینکه مردم شهر زیاران حتی یک وجب زمین ندارند مشکلات زیادی را ایجاد کرده باید برای این مشکل چاره‌ای بیندیشیم.

حجت الاسلام محسني اژه ای افزود: برای حل این مشکل؛ قوه قضاییه، مجلس، دولت و مسئولین آستان قدس رضوی باید جلسه‌ای برگزار و راهکاری برای رفع این مشکل پیدا کنند.

رئیس دستگاه قضا در پایان تصریح کرد: این نمی شود که مردم یک شهر یا چندین شهر هیچ ملکی از خود نداشته باشد.

 

استان قزوین- بین نیوز- سید مرتضی نصری