معاون وزیر راه و شهرسازی برای بخش آماده سازی و محوطه سازی سایت‌های مسكن گفت: در این راستا تصمیم داریم یك پیمانكار بزرگ از لحاظ توان مالی را تا ٢ هفته آینده وارد پروژه كنیم كه در این صورت تحول بزرگی در این حوزه رخ خواهد داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت عمران شهرهای جدید به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، طاهرخانی در جلسه ملاقات مردمی متقاضیان مسكن مهر پردیس ضمن تأكید بر ضرورت رفع هرچه سریعتر مشكلات مالی و تسهیل روند تحویل واحدها به متقاضیان بیان كرد: در این مسیر یا پیمانكاران را مجبور به تكمیل پروژه و تحویل می‌كنیم و یا پروژه‌ها را به سایر پیمانكاران با سوابق بهتر انتقال خواهیم داد.
طاهرخانی در ادامه با تأكید براینكه مسكن مهر پردیس در قالب یك پروژه كلانشهری بوده و در عین حال دیرتر از سایر پروژه‌ها آغاز شده است گفت: مسكن مهر پردیس در شرایط توپوگرافی متفاوتی ساخته شده كه ساخت حدودا ١٣٧كیلومتر دیوار حائل تنها یك نمونه از آن به شمار می‌رود.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به زمان بر بودن فرایند تأمین زیرساخت‌ها در این منطقه بیان كرد: دسترسی، تأمین برق و آب مشكلاتی بود كه قبل از آغاز سایت مسكن مهر در پردیس وجود داشت و خوشبختانه طی سال‌های اخیر و پیگیری‌های انجام شده رفع شد.
وی در ادامه سخنان خود ساخت تونلی برایر با مقیاس تونل رسالت تهران، نصب پست برق و انتقال آب از پشت سد لار نمونه‌ای از اقدامات مذكور به شمار می‌رود.
مدیرعامل شركت عمران شهرهای جدید با اشاره به افزایش قیمت‌ها و نرخ ارز در سال ٩١ و ایجاد شرایطی مشابه سال جاری در پیشبرد روند پروژه‌ها بیان كرد: این مشكلات در نهایت باعث تطویل پروژه‌ها و بروز اختلاف بین كارفرما و پیمانكار شده كه متأسفانه تاكنون نیز ادامه دارد.
وی در ادامه سخنان خود در تشریح مشكلات مسكن مهر پردیس به تفكیك فازها اعلام كرد: وجود دكل فشار قوی و تحت تأثیر قرار دادن حدودا ٢٠ بلوك در فاز١١، وجود متعارضین متعدد در حوزه ملكی فاز ٨، عدم توان اجرایی و فنی مناسب پیمانكار در فاز ٥ و ٩ و توپوگرافی نامناسی فاز ٩ قدیم بخشی از مشكلات موجود در این منطقه به شمار می‌روند كه برخی تاكنون رفع و برخی دیگر جد در حال پیگیری هستند.
این مقام مسئول در این خصوص از پیشرفت فیزیكی بالای ٨٦ درصدی بلوك‌های باقیمانده فاز ١١ از لحاظ ابنیه خبر داد و گفت: درحال حاضر بسیاری از بلوك‌ها در مرحله نازك كاری و نصبیات هستند كه افزایش قیمت‌ها مهمترین دلیل تأخیر در ادامه فرایند اجرا و واگذاری محسوب می‌شود.
طاهرخانی با اشاره به نامه ارسال شده برای وزارت صنعت در ایجاد شرایط لازم جهت واردات تجهیزات با قیمت دولتی بیان كرد: كوزو در حال حاضر منابع بالایی برای آماده سازی نیاز دارد كه در این حوزه سعی می‌كنیم با هدف كنترل قیمت مسكن برای متقاضیان هزینه‌ای را بر دوش آن‌ها تحمیل نكرده و بخش عمده‌ای را از محل منابع داخلی و كمك‌های دولتی تأمین كنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از تأمین قیر رایگان برای بخش آماده سازی و محوطه سازی سایت‌های مسكن مهر خبر داد و گفت: در این راستا تصمیم داریم یك پیمانكار بزرگ از لحاظ توان مالی را تا ٢ هفته آینده وارد پروژه كنیم كه در این صورت تحول بزرگی در این حوزه رخ خواهد داد.
مدیرعامل شركت عمران شهرهای جدید ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی با وجود آنكه تنها موظف به ساخت ابنیه و تكمیل واحدهای مسكونی است ولی با هدف تأمین شرایط سكونتی برای متقاضیان و افزایش كیفیت زندگی اقدام به ساخت پروژه روبنایی كردیم.
وی درخصوص گرفتاری‌های متعدد موجود در فاز ٩ قدیم نیز بیان كرد: شرایط نامناسب توپوگرافی و پلان‌های نادرست این منطقه باعث دوباره كاری‌هایی در این فاز شده كه علاوه بر اعمال هزینه‌های زیاد اقدامی بسیار زمان بر خواهد بود.
طاهرخانی درخصوص مسائل موجود در فاز ٨ پردیس نیز بیان كرد: خوشبتانه مشكل جدی در این فاز وجود نداشته و قرارداد جدیدی با پیمانكار برق به امضا رسیده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود با تأكید بر اینكه تمامی این مشكلات متوجه مجموعه آغاز كننده طرح مسكن مهر می‌شود كه باید از همان ابتدا مورد توجه قرار می‌گرفت گفت: اراضی این پروژه‌ها باید پیش از ساخت ابنیه آماده سازی می‌شدند كه قطعا در سرعت پیشبرد پروژه‌ها تأثیر بسزایی داشت.
مدیرعامل شركت عمران شهرهای جدید تصریح كرد: ما می‌توانیم ادعا كنیم متقاضیان پردیس با مسكن متفاوتی روبه رو خواهند شد و قطعا كیفیت خدمات آن‌ها با سایر نقاط تفاوت چشمگیر خواهد داشت، مسئله‌ای كه بدون شك سود آن تنها به متقاضیانی می‌رسد كه با هدف سكونت به این منطقه می‌آیند.
وی ادامه داد: مجموعه شهرهای جدید هیچ حد و مرزی برای هزینه كرد از منابع خود برای ایجاد یك شهر و محیط سكونتی مناسب در سایت‌های مسكن مهر قائل نیست چراكه در نهایت آن را به عنوان محصولی از فعالیت خود دانسته و نمی‌خواهیم كه از آن بد یاد شود.
این مقام مسئول همچنین خبر داد: در این راستا تلاش كردیم تا اطلاعات متقاضیان از مسائل فنی را بالا ببریم كه بدین منظور كارشناسانی را جهت پاسخگویی به این افراد در محل پروژه مستقر خواهیم كرد.
طاهرخانی در پایان با تأكید بر ضرورت اطلاع رسانی تصمیمات در حوزه كاری پیمانكاران بیان كرد: قطعا رویه نادرست پیمانكاران باید در یك نقطه متوقف شده و با پیمانكاران متخلف برخورد شود.