اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل راه و شهر سازی استان زنجان جهت تحقیقات مطلوب محل ساخت وسازهای و پدافند بهتر از لغزش لایه‌های زمین، ابنیه، ساختمان و شهرسازی استان از گسل شمال زنجان بازدید به عمل آورد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان،حسین ملکی رییس اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل راه و شهرسازی استان در بازدید از گسل شمال زنجان گفت: پایش‌ها از سال گذشته آغاز شده است.

نقشه نقاط زلزله‌خیز استان زنجان مطالعه و در کارگروه مخاطرات زلزله استان چندین مرحله بررسی و با تمام مسئولان مربوطه تشکیل جلسه شده است، تا در صورت نیاز اقدامات لازم انجام گیرد.

حسین ملکی گفت:گسل شمال زنجان از جنوب غرب زنجان حوالی آزاد راه زنجان – تبریز شروع شده و تا شمال شهر  ارمغان‌خانه به مسافت ۶۵کیلومتر ادامه پیدا می کند. اگر این گسل شکسته شود، تمام طول گسل می‌تواند یک زلزله با بزرگی هفت و ۲دهم در مقیاس ریشتر تولید کند.ملکی تاکید کرد: اکثر گسل‌های این منطقه فعال است و با این حال در صورت تحقیقات مطلوب و دقت در ساختمان‌ سازی‌ها، خطر جدی از بابت زلزله این استان را تهدید نمی‌کند و خطری متوجه مردم نخواهد بود.

ملکی در پایان اظهارکرد:با توجه به اینکه طرح‌های تحقیقاتی بودجه زیادی را می طلبد،ولی این اداره با کمترین هزینه و فقط با استفاده از ظرفیت‌های استان و دانشگاه علوم پایه این کار را ادامه می‌دهد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی