مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از صدور پروانه ساختمانی برای بیش از ۲۲۴ هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهرها از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، خبر داد.

به گزارش شبکه خبری بین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در جلسه قرارگاه نوسازی مسکن که در محل آن شرکت و  با حضور تمامی استان‌ها و شهرداری‌ها برگزار شد با بیان این که  اکنون آمار صدور پروانه در بافت‌های فرسوده به بیش از ۲۲۴ هزار واحد رسیده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۳۰ هزار واحد دیگر در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری برسد که با احتساب این واحدها تا پایان سال، در مجموع تعداد واحدهای نوسازی شده به  ۸۰ هزار واحد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در این جلسه که با حضور اعضای هیات‌مدیره، معاونان، مدیران شرکت و نیز مدیران ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها و شهرداری‌ها به شکل وبینار برگزار شد، گزارشی از روند اجرای بسته‌های تشویقی ارایه کرد.

اجرای بسته تشویقی در بافت های فرسوده ۳۲۵ شهر

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان این که  در ۶۸۳ شهر محدوده‌های هدف بهسازی و نوسازی شهری شناسایی شده است، توضیح داد: از این تعداد  در ۳۳ استان و ۳۲۵ شهر بسته تشویقی اعمال می‌شود و در ۲۵ استان و ۱۵۳ شهر بسته تشویقی بومی در حال اجراست.

صدور پروانه برای ۲۲۴ هزار واحد در بافت فرسوده

آیینی افزود:  اکنون آمار صدور پروانه در بافت‌های فرسوده به بیش از ۲۲۴ هزار واحد رسیده است، تا پایان سال نیز ۳۰ هزار واحد دیگر به بهره‌برداری می‌رسد و در مجموع تعداد واحدهای نوسازی شده در سال ۱۴۰۲ به ۸۰ هزار واحد خواهد رسید.

وی با بیان این که ساخت این میزان واحد مسکونی به دلیل ایجاد عرضه منجر به کاهش قیمت و ایجاد تعادل در بازار می‌شود، اظهارکرد: روند نوسازی در بافت های فرسوده اثر روانی خوبی به لحاظ اجتماعی دارد و مردم به صاحبخانه شدن  امیدوارتر می‌شوند.

آیینی، پرداخت تسهیلات را عامل موثری در تشویق شهروندان به نوسازی برشمرد و گفت: با پیگیری‌های مجدانه وزیر راه و شهرسازی بانک مسکن مکلف شد، تعداد تسهیلات پرداختی به نهضت ملی مسکن را تا ۲۰۰ هزار واحد افزایش دهد و از این میزان ۳۰ هزار واحد به بافت‌های فرسوده تعلق دارد.