اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهوری با اشاره به خروج مازندران از بحران سیل و ورود به دوران سازندگی گفت: کار تعمیراتی مسکن سیل زدگان باید سریعاً و حداکثر تا دو ماه آینده پایان رسد و کار احداث مسکن نیز حداکثر باید تا پایان فصل تابستان به پایان رسد.

به گزارش مهر اسحاق جهانگیری ظهر یکشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استانداری مازندران حفظ روحیه مردم را ضروری دانست و گفت: باید تدابیر صورت گرفته و حضور میدانی استاندار و مسئولان چکه پوشیده سبب خرسندی مردم شده است.

وی با بیان اینکه هنوز برخی مناطق گلستان از جمله آق قلا پوشیده از آب است گفت: بخشی از مشکلات در مازندران حل شده و وارد دوران بازسازی سیل شده است.

جهانگیری با تاکید بر اینکه سرپناه مردم و مسکن استان باید به سرعت تأمین شود گفت: کار تعمیراتی مسکن سیل زدگان باید سریعاً و حداکثر تا دو ماه آینده پایان رسد و کار احداث مسکن نیز حداکثر باید تا پایان فصل تابستان به پایان رسد.

وی با اشاره به اینکه افزایش تسهیلات و کمک‌های بلاعوض در حوزه مسکن و معیشت در جلسه هفته جاری دولت بررسی می‌شود درباره خسارات بخش کشاورزی در مازندران گفت: پرداخت خسارت به کشاورزان در این بخش باید بررسی شود هرچند بیمه کشاورزی وجود دارد و حمایت‌های لازم می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور خواهان تهیه طرح مشخص برای جبران خسارت در بخش کشاورزی شد و گفت: باید شاخص‌ها و معیارهایی برای کمک کردن به بخش کشاورزی در مازندران تهیه شود زیرا مازندران قطب کشاورزی به شمار می‌رود.

جهانگیری همچنین درباره واردشدن خسارات به زیربناها در استان گفت: راه‌هایی که تخریب شده باید به سرعت مرمت و بازسازی شود.

سیل پاسخ بی مهری بشر به طبیعت است

وی با عنوان اینکه سیل خیزی مازندران مسئله و دغدغه جدی شده است از تهیه جامع سیلاب در استان خبر داد و گفت: سیل پاسخ بی مهری است که توسط بشر نسبت به طبیعت انجام شده است.

معاون اول رئیس جمهور، ویلاسازی، تخریب طبیعت، جاده سازی ها و غیره را عامل تخریب بیان کرد و گفت: دو سه بار در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، تصمیمات جدی درباره ساخت و سازهای غیرمجاز گرفته شده است اما به نظر می‌رسد دلسوزی‌های بی مورد مانع کار شده است.

جهانگیری با بیان اینکه موضوع سدسازی درمازندران نیز باید مورد توجه قرار گیرد گفت: سرمایه گذاری باید طبق اصولی انجام شود و باید لایروبی رودخانه‌ها، اختصاص ردیف بودجه برای مهندسی رودخانه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

ورودی جدی دستگاه‌ها پس از دستور و پیام مقام معظم رهبری

معاون اول رئیس جمهور درباره آب شرب گفت: مسائل مربوط به سیل با همت مسئولان ظرف چندماه حل می‌شود و با دستور و پیام معظم رهبری و ورود نیروهای مسلح، مشکلات بزودی حل می‌شود.

وی با عنوان اینکه مازندران یکی از استان‌های مهم و راهبردی کشور است گفت: انتخاب اول مردم ایران برای سفر، مازندران خواهد بود و به سیل و برف کاری ندارند و این نشان می‌دهد که باید مسیر توسعه استان به خوبی پیش رود.