فدراسیون مصالح ساختمانی چین طرح هایی را برای کاهش ظرفیت تولید سیمان در سال ۲۰۱۹ به میزان ۷۰ میلیون تن به عنوان بخشی ازاقدامات صورت گرفته برای کاهش آلودگی هوا و افزایش بازده صنعتی به انجام رسانیده است.

فدراسیون مصالح ساختمانی چین، از ۵۰ تولید کننده بزرگ سیمان خواسته است تا ظرفیت خطوط تولید خود را به کمتر از ۲۰۰۰ تن در روز کاهش دهند و همچنین تکنولوژی تولید را ارتقا بخشند. خطوط تولید این واحدها معمولا با ظرفیتی معادل ۵ تا ۷ هزار تن سیمان در روز طراحی و ساخته شده است.

چین در سال ۲۰۱۸ قریب به ۲.۲ میلیارد تن سیمان تولید کرده است. طرح کاری جدید، تمام شرکت های سیمان در مناطقی که آلودگی زیاد است مانند منطقه پکن، تیانجین و هبی در شمال چین را شامل میشود.

با موافقتی که در این خصوص انجام شده است مقرر گردیده بیش از ۶۰ درصد تولید سیمان  به ۱۰ تولید کننده برتر واگذار شود و همچنین درصد تولید سیمان های با کیفیت مطلوب تر ارتقاء یابد.

چین در سال های گذشته نیز با تولید ۵۵ تا ۶۰ درصد سیمان جهان توانسته بود ربته اول تولید سیمان را به خود اختصاص دهد اما همواره مسائل زیست محیطی گریبانگیر صنعت سیمان این کشور بوده است.

  • منبع خبر : سیمان نیوز