مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: اکنون یکهزار مددجوی زیر پوشش این اداره کل در انتظار تامین مسکن و پشت نوبت هستند.

اسماعیل قربانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای کمک به خانه دار شدن خانواده ها با یک نفر معلول در شهرها، بهزیستی ۸۰ میلیون ریال کمک بلاعوض می پردازد و بخشی از هزینه های خرید و یا ساخت خانه در قالب پرداخت تسهیلات بانکی تامین می شود.
وی در باره کمک به تامین مسکن مددجویان بهزیستی در استان گفت: در این زمینه ساخت ۲۹۴ واحد مسکن در گلستان شهر بجنورد در دستور کار است که تاکنون ۲۰۰ واحد تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شده است.
وی خاطرنشان کرد: اجرای ۹۴ واحد باقیمانده هم ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی در باره کمک به خانه دار شدن خانواده ها با دو معلول و بیشتر گفت: بر اساس تفاهم چند جانبه، تامین مسکن برای این خانواده ها در دستور کار است و در این استان ۲۳۹ خانواده در شهر و روستا خانه دار شده اند.
قربانی افزود: ۲۰۰ خانوار دو معلول و بیشتر هم به متقاضیان مسکن افزوده شده اند که با همکاری بهزیستی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان و راه و شهرسازی پیگیری های لازم انجام می شود.
وی با بیان اینکه یکی از اقدامات برای رفاه معلولان، افزایش میزان مستمری و افزایش شمار مستمری بگیران است افزود: در استان تا تابستان امسال، تنها پنج هزار نفر معلول از مستمری بهره مند بودند اما اکنون ۱۷ هزار و ۸۸۱ خانوار از این خدمت بهره مند هستند.
مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی تصریح کرد: میزان مستمری برای معلولان بر اساس بعد خانوار، یک میلیون و ۸۰ هزار ریال تا چهار میلیون ریال متفاوت است.
در خراسان شمالی ۱۹ هزار معلول زیر پوشش بهزیستی هستند.

  • منبع خبر : ایرنا