معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، ضمن اعلام اتمام عملیات اجرایی فاز سوم پروژه جمع آوری و هدایت آب های سطحی محدوده بزرگراه آزادگان، از پیشرفت 65 درصدی عملیات اجرایی فاز دوم این پروژه خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی بین نیوز از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مهندس صفا صبوری دیلمی که در تشریح اقدامات انجام شده در زمینه مدیریت سیلاب محدوده بزرگراه آزادگان به عنوان یکی از مهمترین شریان های ترانزیتی کشور سخن می گفت، با یادآوری اینکه فاز نخست پروژه جمع آوری و هدایت آب های سطحی محدوده بزرگراه آزادگان به طول ۲۳۷۵ متر در آبان ماه سال جاری به بهره برداری رسید، از تکمیل عملیات اجرایی فاز سوم این پروژه به طول ۱۴۵۰ متر خبر داد.

وی با بیان آنکه پیشرفت عملیات اجرایی فاز دوم پروژه به طول ۲۷۲۰ متر به مرز ۶۵ درصد رسیده است، خاطرنشان ساخت: با تکمیل فاز دوم پروژه جمع آوری و هدایت آب های سطحی بزرگراه آزادگان، پرونده این پروژه ۶،۵ کیلومتری که از سال ۱۳۹۲ آغاز شده است، به طور کامل بسته خواهد شد.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، تکمیل و راه اندازی فازهای ۳ گانه پروژه مدیریت سیلاب محدوده بزرگراه آزادگان، نقش بسزایی در رفع آبگرفتگی این بزرگراه و معابر محدوده منطقه ۱۸ داشته و گذردهی ایمن رواناب های سیلابی از این محدوده از جنوب غرب پایتخت را تضمین می کند.

گفتنی است پروژه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی محدوده بزرگراه آزادگان از طریق اعمال ۲ راهکار مختلف اجرایی شامل احداث کانال بتنی و اجرای تونل و لوله گذاری به قطرهای ۱۶۰۰، ۱۸۰۰ و ۲۰۰۰ میلیمتر در حال احداث است. شبکه فوق رواناب های محدوده بزرگراه آزادگان را به رودخانه کن منتقل خواهد کرد.