ایسنا/خوزستان معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۵۵۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی در سراسر خوزستان در دست اجرا است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بین نیوز، خیرالله خادمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به بازدید از پروژه‌های زیرساخت‌ راه‌های خوزستان اظهار کرد: در خوزستان یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی در قالب ۱۵ طرح در دستور کار قرار داشت که بخش زیادی از این طرح‌ها اجرایی و زیر بار ترافیکی رفته است و هم اکنون حدود ۵۵۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی در سراسر خوزستان در دست اجرا است.

وی افزود: این ۵۵۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی در استان خوزستان در قالب ۲۷ پروژه توسط پیمانکاران در حال اجرا هستند.

اجرایی شدن دو پروژه مهم ریلی در حال پیگیری

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در بحث مسیر ریلی نیز دو مسیر ریلی اصفهان – اهواز و رفع گلوگاه محور ریلی جنوب (دو خطه کردن مسیر اندیمشک به سمت خرم آباد) به صورت مصوب برای خوزستان وجود دارد که عملیات اجرایی این دو مسیر ریلی هنوز آغاز نشده اما در حال پیگیری هستیم تا این مسیرهای ریلی نیز در خوزستان به سرعت اجرایی شوند.

خادمی عنوان کرد: در بازدیدهایی که طی سه روز از پروژه‌های زیرساخت جاده‌ای خوزستان در شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان، ماهشهر، اهواز، بهبهان، رامهرمز، باغملک و ایذه به عمل آمد تلاش شد تا پروژه‌های راهسازی مورد بازدید قرار بگیرد. ابتدا پروژه چهارخطه اهواز – خرمشهر که در برنامه کاری است مورد بازدید قرار گرفت که بخشی از آن در حال اجرا است.

وی ادامه داد: همچنین کنارگذر آبادان – خرمشهر که تا شلمچه و به طول ۳۳ کیلومتر است و یکی از ضروریت منطقه است مورد بازدید قرار گرفت تا بتوانیم با همکاری استان و سرمایه‌گذار جدید آن را به سرانجام برسانیم.

چهارخطه کردن مسیر اروندکنار – آبادان در حال انجام است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در ادامه از مسیر اروندکنار – آبادان که مسیر راهیان نور است و باید چهارخطه شود بازدید شد. بخشی از این مسیر در حال چهارخطه شدن است و قرار است مناقصات برای چهارخطه کردن باقی مانده مسیر نیز به سرعت برگزار شود.

خادمی با اشاره به بازدید از کنارگذر ماهشهر تصریح کرد: این بخش به صورت آزادراهی در مسیر بندرامام – اهواز در حال اجرا است که حدود ۳۰ کیلومتر طول دارد و برای اجرا به صورت آزادراه به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده است.

وی افزود: همچنین ۳۵ کیلومتر از مسیر حدود ۱۸۰ کیلومتری محور اهواز- بهبهان – رامهرمز – خیر آباد باقی مانده است که باید ۴ خطه شود و پیمانکاران هم اکنون در حال کار هستند تا این طرح به سرعت تکمیل شود. امیدواریم طی یک سال و نیم تا ۲ سال آینده بتوانیم این طرح را تکمیل کنیم. این محور یکی از محورهای مواصلاتی مهمی است که به سمت استان فارس می‌رود و بسیار پرترافیک است.

چهارخطه شدن ۵۰ کیلومتر از محور اهواز – ایذه تا دو سال دیگر

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: همچنین محور رامهرمز- رامشیر حلقه اتصالی بندر امام خمینی به سمت اصفهان است که باید تعریض و ۴ خطه شود. محور اهواز – هفتکل – باغملک – ایذه یکی از محورهای بسیار مهمی است که خوزستان را از طریق استان چهارمحال بختیاری به استان اصفهان متصل می‌کند. این محور یکی از محورهای بسیار پرترافیک است که متاسفانه هنوز بخش‌های زیادی از آن دو خطه است.

خادمی بیان کرد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا در مسیر ۲۰۰ کیلومتری اهواز – ایذه که حدود ۵۰ کیلومتر از آن نیاز به چهارخطه شدن دارد طی دو سال عملیات اجرایی ۴ خطه کردن این محور را اجرایی کنیم. از ایذه به لردگان نیز عملیات اجرایی کارها آغاز شده است اما با توجه به اینکه در محدوده زاگرس قرار دارد و عملیات راهسازی در آن منطقه بسیار دشوار است به اعتباری بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان نیاز است تا بتوانیم این طرح را اجرایی کنیم.