با توجه به این موارد شما با صرف 45 پوند برای سوخت در ایران بیش از هر کشور دیگری طی سفر خواهید کرد. افراد در ایران با خرج 45 پوند یا 855 هزار تومان (با توجه به قیمت روز پوند)، 3791 کیلومتر را طی کنند.

۴۵ پوند هزینه سوخت و میزان مسافت طی شده در کشورهای جهان در نقاط مختلف دنیا از تنوع زیادی برخوردار است و همه ما آگاهیم که این قیمت در زمان‌های مختلف تغییر کرده و در اکثر موارد بالا می‌رود.

به گزارش گروه خودروی عصر ایران به نقل از  موتور۱، تحلیل‌های و گزارش اخیر موسسه بیمه‌ای ویگو در انگلیس از متوسط قیمت سوخت در ۵۰ کشور جهان حکایت دارد. این کمپانی با طرح این پرسش که با ۴۵ پوند (۵۰ یورو) چه میزان مسافت را در کشورهای مختلف طی می‌کنید، توجه زیادی را به تحلیل خود جلب کرده است.

همان‌طور که در تصویر و گراف اطلاعاتی زیر شاهد هستید، میزان حرکت خودروها  با صرف هزینه متوسط ۵۰ پوند  در کشورهای مختلف جهان اختلاف زیادی با هم داشته  و در کشورهای غنی از نفت قیمت سوخت به شکل چشم‌گیری پائین‌تراست. نوع خودرو و میزان مصرف آن نیز نکته دیگری است که کمپانی بیمه “ویگو” به عنوان یک ملاک دیگر در افزایش مسافت طی شده به آن اشاره می‌کند و به همین دلیل فورد فیستا به عنوان پرفروش‌ترین خودروی شهری و کم مصرف‌ترین نمونه اتومبیل در انگلستان انتخاب شده است.

با توجه به این موارد شما با صرف ۴۵ پوند برای سوخت در ایران بیش از هر کشور دیگری طی سفر خواهید کرد.  افراد در ایران با خرج ۴۵ پوند یا ۸۵۵ هزار تومان (با توجه به قیمت روز پوند)، ۳۷۹۱ کیلومتر را طی کنند. میزان سفر طی شده با این هزینه در کشور مصر  ۲۱۵۴ کیلومتر و در کشورهای عربستان سعودی و مالزی به ۱۷۳۶ کیلومتر می‌رسد. در رده‌های انتهایی این جدول شاهد نام‌هایی مانند دانمارک با طی سفر ۵۵۳ (کیلومتر)، ایتالیا  ۵۴۸ (کیلومتر)، هلند ۵۳۷ (کیلومتر)  ، نروژ با ۵۱۳ (کیلومتر)  و هنگ‌کنگ با ۴۹۴ (کیلومتر)هستیم.

در کشور آمریکا که هر لیتر سوخت به طور متوسط  ۰٫۶۴ پوند قیمت دارد، با هزینه ۴۵ پوندی می‌توان ۱۲۴۴ کیلومتر را طی کرد و همین میزان آمریکا را در جایگاه دهم این فهرست قرار داده است. کانادا با طی سفر ۹۱۵ کیلومتر روی پله ۲۲ قرار گرفته و متوسط قیمت سوخت در این کشور حدود ۰٫۸۶ پوند است.