در کنار شهر سنگاپور جزیره ای وجود دارد که برای تمام فعالیت های تفریحی که تصورش را بکنید، طراحی شده است. به این جزیره سنتوزا سنگاپور گفته می شود و آن چنان امکانات تفریحی متعددی دارد که همه آن ها را در یک روز نمی توانید انجام دهید. اکثر خانواده هایی که به عنوان گردشگر به سنگاپور سفر می کنند و همچنین اهالی سنگاپور، برای رفتن به این پارک و جزیره تفریحی ثانیه شماری می کنند.

جاذبه های جزیره سنتوزا

در این جزیره، جاذبه ها و تفریحات متعددی از قبیل فعالیت های هیجانی و ورزشی، سواحل ماسه ای، طبیعتی بی نظیر، فضای غذاخوری، فروشگاه ها و مراکز خرید، زمین های گلف و هتل های لوکس قرار گرفته است.

  • آکواریوم سنگاپور؛

یکی از جذاب ترین قسمت های جزیره برای خانواده ها و گردشگران، آکواریوم سنگاپور است. در این آکواریوم نه تنها می توان انواع گونه های ماهی ها و جانوران دریایی را در زیر آب تماشا کنید بلکه می توانید برای غواصی در کنار آن ها ثبت نام کرده و لذت دیدن آن ها را دوچندان کنید. این آکواریوم، بزرگترین آکواریوم دنیا با حدود ۱۰۰ هزار گونه جانوران دریایی است. همچنبن؛ دارای ۱۰ منطقه با ۵۰ نوع عادات زندگی متفاوت است. در اینجا رستورانی با نمایی رو به آکواریوم قرار دارد.

  • پارک آبی ماجراجویی کو ؛ Adventure Cove Water park

اگر به دنبال تفریحات آبی هستید، خود را به پارک آبی برسانید. از سرسره آبی آن به پایین سر بخورید. در میان حوجچه ای با انواع ماهی ها شنا کنید. غواصی نیز از دیگر تفریحات پارک آبی است. بی نهایت تفریحات آبی در این پارک تفریحی وجود دارد که نه تنها برای کودکان، بلکه برای بزرگسالان نیز جذاب است.

  • کرین دنس؛ Crane Dance

از تفریحات شبانه جزیره سنتوزا سنگاپور که نمایی خیره کننده دارد را در اینجا پیدا خواهید نمود. قوهایی را به رنگ های آبی و صورتی خواهید دید که از آن ها آب به صورت فواره ای به بیرون پرتاب می شود و حالتی جادویی پیدا می کند. این قسمت در طول روز تنها همانند جعبه ای بسته به نظر می رسد که در هنگام شب باز می شود. این قسمت از ساعت ۹ شب باز می شود.

  • موزه تصاویر سنگاپور؛  Images of Singapore

این موزه تصاویر و ویدئوهایی از تاریخ و فرهنگ سنگاپور را نشان می دهد. می توانید از دوره ورود مالزیایی ها، ژاپنی ها، دوره حکومت بریتانیایی ها و پس از آن را اطلاع پیدا کنید. در کنار آن، یک رستوران با غذاهای ساحلی وجود دارد.

  • ساحل پالاوان؛ Palawan Beach

یکی از معروف ترین سواحل در جزیره سنتوزا سنگاپور ساحل پالاوان بوده که به خاطر تمی که از دزدان دریایی کارائیب و فیلم آن دارد، مشهور است. می توانید نه تنها در ساحل قدم بزنید بلکه در آب های شفاف آن شنا کنید. این ساحل در قسمت جنوبی جزیره قرار گرفته است و پلی معلق شما را به آن می رساند.

  • بندر دنیای عجایب گمشده؛ Port of the Lost Wonder

از دیگر جاذبه های این جزیره که برای کودکان و بزرگسالان جذاب بوده و می توانید به فعالیت ها و تفریحات آبی بپردازید، بندر دنیای عجایب گمشده است. انواع بازی های آبی را می توانید از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸:۳۰ در این پارک تفریحی انجام دهید.

  • سنتوزا نیچر دیسکاوری؛ Sentosa Nature Discovery

یکی دیگر از فعالیت های عالی در جزیره سنتوزا سنگاپور برای دوستداران طبیعت و خانواده ها، بخش آموزشی، با گالری های جالب و نمایشگاه های تعاملی در سنتوزا نیچر دیسکاوری است. ورود به این قسمت رایگان بوده و می توانید با زندگی گیاهان مختلف، درختان و حیوانات وحشی، از جمله پرندگان، حشرات و خزنده عجیب و غریب آشنا شوید.

  • زمین گلف سنتوزا؛ Sentosa Golf Club

این زمین گلف حدود ۱۸ سوراخ گلف دارد که هم برای آماتورها و هم برای حرفه ای ها ساخته شده است.

  • اسکای لاین لوژ سنتوزا؛ Skyline Luge Sentosa

برای اولین بار در جزیره سنتوزا سنگاپور این پارک ماشین سواری افتتاح شد. کارتینگ را می توانید با هر سنی که دارید، شرکت کنید. این کارتینگ از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۱:۳۰ شب باز است.

به جز این جاذبه ها، می توانید سواحل زیبایی را در اینجا پیدا کنید که برای گذراندن اوقات شبانه شما در کنار ساحل عالی است. در این جزیره حدود ۲۱ هتل برای اقامت وجود دارد. هتل هایی لوکس با قیمت های بالا و ۵ ستاره تا هتل هایی با قیمت های پایین تر برای اقامت شما بهترین موقعیت را دارند. از هتل های معروف می توان به شانگری-لا راسا سنتوزا، آمارا سنکچری سنتوزا و ل-مردین سنگاپور در جزیره سنتوزا سنگاپور اشاره کرد.

 

  • موقعیت مکانی جزیره و راه دسترسی

جزیره سنتوزا سنگاپور در قسمت ساحل جنوبی سنگاپور واقع شده و توسط جاده ای ماشین رو، مونوریل، مسیرهای پیاده روی و تراموا به شهر متصل شده است. در ایستگاه سنتوزا ساختمان برج تایگر اسکای Tiger Sky Tower نمایی پانورامیک از جزیره را به همگان نشان می دهد. حتی کشور اندونزی نیز در دوردست ها قابل رویت است. در ساحل جنوبی این جزیره نیز، ساحل پالاوان (Palawan Beach) با رستوران های خطی و کافه ها قرار گرفته است و پلی معلق این جزیره را به ساحلی کوچک متصل می نماید. نام این ساحل تانجونگ (Tanjong Beach) بوده و محیطی بسیار آرام تر و خلوت تر از دیگر بخش های جزیره سنتوزا سنگاپور دارد.

قبل از اینکه این جزیره به مکانی تفریحی تبدیل شود، یک قلعه نظامی انگلیسی بود. تاریخچه جزیره سنتوزا سنگاپور تاریخچه ای طولانی از دوران جنگ جهانی دوم دارد و هم اکنون دارای سواحلی گرمسیری زیبا، هتل های لوکس متعدد و جاذبه های تفریحی فراوان است که در ادامه برای شما معرفی می شوند.

روش های دسترسی به پارک

با شیوه های متعددی می توانید خود را به این جزیره برسانید. برای رفتن به جزیره سنتوزا سنگاپور می توانید تله کابین، ماشین سواری، اتوبوس و دوچرخه سوار شوید یا تا آنجا پیاده روی کنید.

  • تله کابین

برای اینکه با تله کابین به جزیره بروید و همچنین از نمای بالا شهر و جزیره را هم ببینید، می توانید خود را به لنگرگاه هاربرفرانت ام آر تی (Harbourfront MRT) و خروجی B برسانید. مسیرها را به سمت برج هاربرفرانت دوم Harbourfront Tower II دنبال کنید و سوار تله کابین شوید. قیمت برای بزرگسالان ۳۵ دلار و برای کودکان ۲۵ دلار سنگاپور است. این تله کابین از ساعت ۰۸:۴۵ صبح تا ۱۰ شب باز می باشد.

  • پیاده روی

اگر قصد دارید تا با پیاده روی به این پارک بروید، می توانید از مسیر پارک پیاده روی که از لنگرگاه ام آر تی Harbourfront MRT خود رابه ورودی پارک در ویوو سیتی لابی اف (VivoCity Lobby F) در طبقه اول برسانید. ورودی هر نفر برای پارکیک دلار سنگاپور به ازای هر نفر است.

  • مترو

با خط شمال-شرق یا خط دایره ای خود را به ایستگاه هاربرفرانت (HarbourFront Station) برسانید. از آنجا مترو سریع السیر جزیره سنتوزا سنگاپور را سوار شوید. برای سوار شدن به آن باید به لابی شماره L مرکز خرید ویووسیتی رفته و با پرداخت ۴ دلار به جزیره وارد شوید. اولین قطار ساعت ۷ صبح وارد جزیره شده و آخرین قطار ساعت ۱۲ نصفه شب از پارک خارج می شود.

  • اتوبوس

از محله هایی مانند تیونگ باهرا یا ارکید اتوبوس شماره ۱۲۳ را سوار شده و در ایستگاه هایی مانند سنتوزا ریزورت ورلد، مرلیون پلازا یا ایستگاه ساحلی اتوبوس پیاده شوید. یا اینکه اتوبوس های شماره ۶۵، ۸۰، ۹۳، ۱۸۸، ۸۵۵، ۱۰، ۳۰، ۹۷، ۱۰۰، ۱۳۱، ۱۴۳، ۱۴۵ یا ۱۶۶ را سوار شده و در ویووسیتی پیاده شوید. سپس اتوبوس های RWS8 یا ۱۴۱۴۱ را سوار شده و در نهایت در اقامتکاه های ورلد سنتوزا پیاده شوید.

  • تاکسی

تاکسی ها نیز با کرایه ای در حدود ۵ دلار برای هر نفر شما را به این پارک می رسانند. قیمت تاکسی ها در تعطیلات آخر هفته بیشتر شده و البته بسته به ساعت روز فرق می کند.

  • دوچرخه

کسانی که با دوچرخه وارد پارک می شوند، هیچ مبلغ و هزینه ورودی نمی پردازند و برای رسیدن به جزیره سنتوزا سنگاپور از همان مسیر پیاده روی و پارک ورودی وارد جزیره می شوند.

  • منبع خبر : آژانس مسافرتی الی گشت