سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از آغاز گشت‌های مشترک کنترل املاک و مستغلات در استان به منظور ساماندهی مشاوران املاک خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بین نیوز، محمد حسین پناهی فر در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: به منظور تنظیم و کنترل املاک و مستغلات گشت‌هایی در استان خوزستان آغاز شده است تا شاهد ساماندهی فعالیت مشاوران املاک در استان باشیم.

وی افزود: یکی از مهمترین معضلات حوزه مسکن، سوداگری مشاوران املاک است و این افراد در گرانفروشی مسکن و اجاره‌بها نقش اساسی دارند. از این رو باید نسبت به ساماندهی فعالیت‌های آن‌ها اقدام شود.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: این گشت مشترک با حضور نماینده اداره کل راه و شهرسازی و تعزیرات در استان خوزستان اجرایی می‌شود تا شاهد ساماندهی فعالیت مشاوران املاک به منظور بهبود وضعیت باشیم.

پناهی فر ادامه داد: نداشتن پروانه کسب، نرخنامه، نداشتن کد رهگیری و عدم صدور فیش رسید کمیسیون وجوه دریافتی و گران ‌فروشی در بحث اخذ کمیسیون‌های مصوب استان‌ها عمده تخلفات محرز در بنگاه‌های املاک است.

وی عنوان کرد: تشکیل شعبه ویژه رسیدگی برای ساماندهی فعالیت‌های مشاوران املاک و مستغلات از برنامه‌های مهمی است که دستگاه قضایی در خوزستان می‌تواند آن را دنبال و اجرایی کند و به مساله ساماندهی این بخش کمک کند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خوزستان خاطرنشان کرد: در این طرح براساس شهرستان‌های استان منطقه‌بندی انجام خواهد شد و براساس این مناطق گشت‌های مشترک تعزیراتی فعالیت خود را انجام می‌دهند.

به گزارش ایسنا، جمعه ۳۰ تیرماه رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان خوزستان از مهر و موم ۱۵ واحد صنفی مشاور املاک غیرمجاز در اهواز خبر داد.