مانی‌فر گفت: آموزش ۱۲۰۰ نفر ارزیاب و شروع فعالیت آنها برای ارزیابی کارگاه‌های ساختمانی در دستور کار قرار گرفت و در یک سال گذشته حدود ۱۵۰ کارگاه ساختمانی مورد ارزیابی قرارگرفتند. حامد مانی‌فر، مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی در حاشیه دومین جشنواره نشان تعالی HSE در گفت‌وگو با راه […]

مانی‌فر گفت: آموزش ۱۲۰۰ نفر ارزیاب و شروع فعالیت آنها برای ارزیابی کارگاه‌های ساختمانی در دستور کار قرار گرفت و در یک سال گذشته حدود ۱۵۰ کارگاه ساختمانی مورد ارزیابی قرارگرفتند.

حامد مانی‌فر، مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی در حاشیه دومین جشنواره نشان تعالی HSE در گفت‌وگو با راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: این جشنواره برای دومین بار متوالی برگزار و گزارش عملکردی از اقدامات صورت گرفته دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در حوزه ایمنی و سلامت در یک سال گذشته عرضه می‌شود.

مانی‌فر افزود: آموزش ۱۲۰۰ نفر ارزیاب و شروع فعالیت آنها برای ارزیابی کارگاه‌های ساختمانی در دستور کار قرار گرفت و در یک سال گذشته حدود ۱۵۰ کارگاه ساختمانی مورد ارزیابی قرار گرفتند و از ۵ شرکت برگزیده که دارای بیشترین امتیاز باشند با اعطای نشان HSE تقدیر خواهد شد.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی در خصوص اینکه آموزش HSE امروز به یکی از ضروریات در کارگاه‌های ساختمانی تبدیل‌ شده است، تصریح کرد: برای آموزش مهندسان ۵۰ نفر از مدرسان حوزه HSE سراسر کشور در سازمان نظام‌مهندسی آموزش‌های لازم دیدند و صلاحیت آنها برای تدریس اصول و مبانی HSE مورد تأیید قرار گرفته است.

وی از رونمایی سامانه نظارت عالیه در این جشنواره خبر داد و گفت:

سامانه نظارت عالیه که با مشارکت وسیع و گسترده استان‌های کشور تهیه‌ شده است باارزش‌ترین امکانی است که در سال‌های ۹۶ و ۹۷ بر روی آن سرمایه‌گذاری‌های لازم صورت گرفت و امروز آماده بهره‌برداری است تا امکان بررسی و ارزیابی نقاط ضعف و قوت ساختمان‌سازی بر مبنای مقررات ملی در استان‌های مختلف فراهم شود.

همچنین در دومین جشنواره نشان تعالی HSE، کارگاه‌های آموزشی ایمنی جرثقیل برجی، ایمنی عملیات کار در ارتفاع، امدادگری کمک‌های اولیه، ارزیابی ریسک، ایمن‌سازی کارگاه‌های ساختمانی و مسئولیت‌های حقوقی در برابر حوادث برای مهندسان و علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

بین نیوز

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان