کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد از احتمال وقوع سیلاب در برخی نقاط کشور خبر داد.

به گزارش شبکه خبری بین نیوز، کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جاده‌های کشور را برای امروز چهارم خرداد اعلام کرد.

رفیعی گفت: امروز در شمال غرب، غرب، مناطقی از جنوب غرب کشور، غرب اصفهان، شمال فارس، ارتفاعات کرمان، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران و همچنین در استان‌های گیلان، مازندران و به ویژه شرق گلستان در ساعات بعداز ظهر رگبار و رعد‌وبرق و وزش باد‌های شدید موقتی رخ خواهد داد. شدت بارش‌ها امروز در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کردستان و زنجان خواهد بود که احتمال بارش تگرگ را نیز برای این مناطق پیش‌بینی می‌کنیم.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه به تدریج از میزان بارش‌ها در مناطق شمال غرب و غرب کاسته شده و بارش‌ها در سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق کشور و همچنین استان‌های همدان، مرکزی، قم، اصفهان، یزد و خراسان جنوبی ادامه خواهد داشت. شدت بارش‌ها فردا در استان مازندران است. همچنین فردا در استان‌هایی که در نوار شمالی کشور واقع شده‌اند کاهش نسبی دما رخ داده و  روز پنجشنبه در شرق و جنوب شرق کشور پدیده غالب وزش باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک خواهد بود.

رفیعی افزود: امروز در جنوب غرب کشور و امروز و فردا  در تهران احتمال خیزش گردوخاک وجود دارد. آب های خزر از بعد از ظهر امروز تا روز چهارشنبه  و آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مواج خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره بارش‌های اعلام شده برای امروز گفت: امروز به ویژه در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، همینطور اردبیل، زنجان، کردستان و شمال کرمانشاه احتمال وقوع پدیده‌هایی چون بالا آمدن ناگهانی سطح آب، برخورد صاعقه، سیلاب و آب گرفتگی معابر عمومی، خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد.

وی افزود: آسمان تهران امروز نیمه ابری بوده، در بعضی ساعات افزایش ابر گاهی وزش باد و رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد. حداکثر دمای تهران ۳۲ درجه بالای صفر است و فردا صبح حداقل دما در تهران به ۲۱ درجه بالای صفر خواهد رسید.